Pregled bibliografske jedinice broj: 500161
Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima
Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima // Acta Iadertina, VII. (2011), 39-57 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 500161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima
(Pedagogical analysis of advertisements in print media)
Autori
Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Grbić, Valentina
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) VII.
(2011);
39-57
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
mediji; reklame; manipulacija; djeca i mladi; medijska pedagogija
(media; advertising; manipulation; children and young people; media pedagogy)
Sažetak
Specifičnost reklamne komunikacije proizlazi iz činjenice da su reklame poruke koje se prenose putem medija, a mediji su sustav znakova i simbola. Mediji i reklame tvore dijalektički povezanu integriranu komunikaciju u svrhu stvaranja ideologije zavođenja. U ovom radu taj fenomen je prikazan na primjeru reklama i novinskih članaka. Reklame manipuliraju potrebama, posebice djece i mladih, pripisujući materijalnim stvarima ljudske simboličke vrijednosti, implicirajući time razlike među ljudima na osnovu proizvoda koje konzumiraju. Na taj način čovjek se svodi na „homo consumensa“. Pedagogija se stoga sve više suočava s problemom dihotomnih vrijednosti i nekritičkog „gutanja“ medijskih sadržaja. Odgovor na takve izazove nalazimo u posebnoj pedagogijskoj disciplini, medijskoj pedagogiji, čija je uloga dekodirati simbole i proniknuti u značenja razmijene vrijednosti (uz pomoć semiotike i teorije simboličkog interakcionizma) te na taj način razlučiti odgojnu komponentu od manipulativne.
Izvorni jezik
Hrvatski