Pregled bibliografske jedinice broj: 499867
Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti
Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti // Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja, 12 (2005), 2; 21-30 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 499867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti
(Education, Thought and Meaning: Examining education through the prism of theory of art)
Autori
Huzjak, Miroslav
Izvornik
Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 12
(2005), 2;
21-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj; smisao; umjetnost; jezik; opažaj; sloboda; stvaralaštvo; struktura; korelacija; spoznaja
(education; meaning; art; language; perception; freedom; creativity; structure; correlation; cognition)
Sažetak
Nezadovoljstvo odgojnim sustavom kao refleksija društvenog nedostatka svrhe i smisla. Što vrijedi učiti u školi? Problem opažaja na lingvističkoj razini – percepcija kao dekodiranje znakova. Pojam kao znak, «gledanje jezičnošću». Teorije opažaja: shematski i doslovni opažaj, prepoznavanje funkcije i zamjećivanje oblika. Objektivnost i modeli stvarnosti. Prilagođavanje opaženog dostupnim kategorijama ; zašto mozak stvara «optičke varke»? Problem slobode i čovjek-mašina. Teorije «umjetničkog htijenja» i «povijesti umjetnosti bez imena»: sloboda ili nužnost, povijesna uvjetovanost ; «oblici gledanja». Što je slučaj? Znanstvene jednadžbe i istina kao ujednačena struktura. Paradoksi kvantne fizike ; učimo li uopće djecu što kaže znanost, ili s tim ne možemo izaći na kraj? Red i samosličnost prirode u Pitagorinom proporcionalnom sustavu kao temelj za strukturalnu korelaciju među nastavnim predmetima u školi. Nadrastanje ograničenih iskustava naših osjetila promjenom perspektive – um i spoznaja u stvaranju smisla.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
UDK 37.036