Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 499867

Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti


Huzjak, Miroslav
Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti // Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja, 12 (2005), 2; 21-30 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 499867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti
(Education, Thought and Meaning: Examining education through the prism of theory of art)

Autori
Huzjak, Miroslav

Izvornik
Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 12 (2005), 2; 21-30

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
odgoj; smisao; umjetnost; jezik; opažaj; sloboda; stvaralaštvo; struktura; korelacija; spoznaja
(education; meaning; art; language; perception; freedom; creativity; structure; correlation; cognition)

Sažetak
Nezadovoljstvo odgojnim sustavom kao refleksija društvenog nedostatka svrhe i smisla. Što vrijedi učiti u školi? Problem opažaja na lingvističkoj razini – percepcija kao dekodiranje znakova. Pojam kao znak, «gledanje jezičnošću». Teorije opažaja: shematski i doslovni opažaj, prepoznavanje funkcije i zamjećivanje oblika. Objektivnost i modeli stvarnosti. Prilagođavanje opaženog dostupnim kategorijama ; zašto mozak stvara «optičke varke»? Problem slobode i čovjek-mašina. Teorije «umjetničkog htijenja» i «povijesti umjetnosti bez imena»: sloboda ili nužnost, povijesna uvjetovanost ; «oblici gledanja». Što je slučaj? Znanstvene jednadžbe i istina kao ujednačena struktura. Paradoksi kvantne fizike ; učimo li uopće djecu što kaže znanost, ili s tim ne možemo izaći na kraj? Red i samosličnost prirode u Pitagorinom proporcionalnom sustavu kao temelj za strukturalnu korelaciju među nastavnim predmetima u školi. Nadrastanje ograničenih iskustava naših osjetila promjenom perspektive – um i spoznaja u stvaranju smisla.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
UDK 37.036



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Miroslav Huzjak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Huzjak, Miroslav
Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti // Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja, 12 (2005), 2; 21-30 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Huzjak, M. (2005) Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti. Metodički ogledi: časopis za filozofiju odgoja, 12 (2), 21-30.
@article{article, author = {Huzjak, Miroslav}, year = {2005}, pages = {21-30}, keywords = {odgoj, smisao, umjetnost, jezik, opa\v{z}aj, sloboda, stvarala\v{s}tvo, struktura, korelacija, spoznaja}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi: \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {12}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Odgoj, misao i smisao: Pogled na odgoj kroz prizmu teorije umjetnosti}, keyword = {odgoj, smisao, umjetnost, jezik, opa\v{z}aj, sloboda, stvarala\v{s}tvo, struktura, korelacija, spoznaja} }
@article{article, author = {Huzjak, Miroslav}, year = {2005}, pages = {21-30}, keywords = {education, meaning, art, language, perception, freedom, creativity, structure, correlation, cognition}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi: \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {12}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Education, Thought and Meaning: Examining education through the prism of theory of art}, keyword = {education, meaning, art, language, perception, freedom, creativity, structure, correlation, cognition} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font