Pregled bibliografske jedinice broj: 499827
Odgojni problemi glazbene pedagogije
Odgojni problemi glazbene pedagogije // Glas i glazbeni instrument u odgoju i obrazovanju / Vrandečić, Tomislav ; Didović, Ana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 11-18
CROSBI ID: 499827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni problemi glazbene pedagogije
(Educational Problems of Music Pedagogy)
Autori
Huzjak, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Glas i glazbeni instrument u odgoju i obrazovanju
Urednik/ci
Vrandečić, Tomislav ; Didović, Ana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
11-18
ISBN
978-953-7210-28-1
Ključne riječi
Metodika glazbene kulture, kompozicijska analiza, ukus, estetika, glazbeni jezik, glazbena pedagogija
(Didactics of music, composition analysis, taste, esthetics, music language, music pedagogy)
Sažetak
Otpor koji prosječan čovjek osjeća prema upoznavanju s teorijom glazbe upućuje kako se glazbi od ranih nogu, dakle i kroz školovanje, pristupa uglavnom «izvana», ne upoznajući i ne analizirajući glazbenu građu, uglavnom uz objašnjenje kako je to djeci preteško. Muzičke analize dovode u pitanje osobni ukus slušatelja. Estetika kao racionaliziranje iracionalnog doživljaja koje odbacuje „osobni ukus“. Učenje slušanja glazbe kroz učenje glazbenih mogućnosti omogućuje prepoznavanje kod slušatelja sadržaja koje muzička kompozicija nudi. Stoga se ljubitelj glazbe može stvoriti jedino kroz obrazovanje za poznavatelja glazbe, inače se slušatelju nameće glazbeni ukus marketinškim ili sociološkim putem. Pogrešno je što se učenik-slušatelj upoznaje samo s nazivom skladbe i životopisom kompozitora, a ne sa kompozicijom samom. Učenje o glazbenim idejama putem dječjeg stvaralaštva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija