Pregled bibliografske jedinice broj: 49962
Konvergentna i divergentna valjanost upitnika emocionalne kompetentnosti
Konvergentna i divergentna valjanost upitnika emocionalne kompetentnosti // XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2000. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 49962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konvergentna i divergentna valjanost upitnika emocionalne kompetentnosti
(Convergent and divergent validity of Emotional Competence Questionnaire)
Autori
Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
/ - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2000
Skup
XII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2000. - 27.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; konstrukcija skale; konvergentna valjanost; divergentna valjanost
(Emotional intelligence; scale construction; convergent validity; divergent validity)
Sažetak
U području konstrukta emocionalne inteligencije prisutna su dva opća modela konceptualizacije: model emocionalne inteligencije kao mentalnih sposobnosti i model emocionalne inteligencije u terminima samoprocjena. U sklopu ovog drugog pristupa navedeno je mnoštvo različitih osobina ličnosti koje su se pokazale zadovoljavajućim prediktorima kompetentnog rješavanja problema i efikasnog ponašanja u emocionalno zasićenim situacijama. Struktura i brojnost takvih mjera je vrlo različita u različitim istraživanjima, a emocionalnu inteligenciju najčešće poimaju kao nešt slično faktoru višeg reda. Cilj rada je prikazati strukturu i neke oblike valjanosti skupa čestica za samoprocjenu emocionalne kompetentnosti generiranih pod modelom dvojice autora koji su počeli znanstveno proučavati emocionalnu inteligenciju (Mayer i Salovey, 1997). Kako je korištena metoda dsmoprocjene činilo se najuputnijim skalu nazvati Upitnikom emocionalne kompetentnosti. Model pretpostavlja postojanje 16 različitih sposobnosti, a za svaku od njih je konstruirana zasebna skala. Faktorska analiza je pokazala da je u tom prostoru moguće pronaći četiri smislene, interpretabilne dimenzije: 1) uočavanje i razumijevanje emocija, 2) izražavanje i imenovanje emocija, 3) regulaciju i kontrolu emocija, i 4) upravljanje emocijama. Svaka od dimenzija emocionalne kompetentnosti reprezentirana je pouzdanom skalom i pokazala je smislene veze s relevantnim konstruktima kao što su: socijalne vještine, samopoimanje (samopoštovanje, ustrajnost, percepcija osobne kompetentnosti), empatija, načini rješavanja konflikata i načini suočavanja sa stresom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA