Pregled bibliografske jedinice broj: 49951
Ja i moja škola: Analiza stavova prema školi srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji
Ja i moja škola: Analiza stavova prema školi srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji // XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2000. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 49951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ja i moja škola: Analiza stavova prema školi srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji
(Me and my school: The analysis of attitudes towards the school of high-school students in Primorsko-goranska county)
Autori
Bezinović, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
/ - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2000
Skup
XII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2000. - 27.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Adolescenti; sustav obrazovanja; stavovi prema školi; školska klima; reforma obrazovanja
(Adolescents; educational system; attitudes towards school; school climate; educational reform)
Sažetak
Na reprezentativnom uzorku od 3082 učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji utvrđena je struktura dominantnih stavova prema školi i njihova povezanost s rizičnim ponašanjima učenika. Izdvojeno je sedam faktora. To su zadovoljstvo školom, stavovi prema nastavnicima, strah od škole, osjećaj akademske (ne)kompetentnosti, težnja ka izbjegavanju školskih obveza, zadovoljstvo izborom škole i pozitivna motivacija za školu.
Rezultati ukazuju na nezadovoljavajuće stanje u našem školstvu. Iz perspektive učenika, škola ne vrši funkciju zadovoljavanja njihovih socijalnih i emocionalnih potreba. Ona se javlja kao nametnuta institucija koja blokira, a ne potiče slobodan razvoj ljudskih resursa.
Ovi se zaključci izvode na temelju pokazatelja da je, u prosjeku, svega 3.6% učenika zadovoljno svojom školom, da su posebno izraženi negativni stavovi prema nastavnicima, da je pretjerano izražen strah od škole, da je pojava nastojanja izbjegavanja školskih obveza prečesta, da se učenici često osjećaju premalo kompetentnima za svoju školu.
Kako škola ima središnje mjesto u životu djece, ovi su stavovi neposredno povezani i s ostalim aspektima njihovog socijalnog i psihološkog funkcioniranja. Pokazuje se tako da je situacijski strah od škole povezan s opterećujućim osjećajem srama, općim depresivnim simptomima, strahom od negativne evaluacije, osjećajem akademske nekompetentnosti. Niska motivacija za školu i nastojanje izbjegavanja školskih obveza povezani su s lošijim školskim uspjehom, ali i s povećanom razinom manifestnog agresivnog ponašanja, kretanjem u "lošem" društvu, konzumiranjem različitih sredstava ovisnosti.
Na temelju ovih rezultata preispituje se funkcija srednje škole u našem društvu, njezini ciljevi, smisao i poslanstvo. Razmatra se potreba za rekonceptualiziranjem školskog sustava, preusmjeravanjem obrazovanja od ideologija ka učeniku, od autoritarnog podređivanja ka oslobađanju i poticanju ljudskih potencijala u mladoj populaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA