Pregled bibliografske jedinice broj: 499348
Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost
Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.). Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010 (zbornik)
CROSBI ID: 499348 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvo i jezik - višejezičnost i višekulturalnost
(Society and Language - multilingualism and multiculturalism)
Urednik/ci
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, ostalo
Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Stranica
424
ISBN
978-953-7210-33-5
Ključne riječi
rano učenje hrvatskoga jezika; višejezičnost; višekulturalnost
(early learning of Croatian; multilingualism and multiculturalism)
Sažetak
Pojmovi višejezičnost (plurilingvalnost) i mnogojezičnost (multilingvalnost) nesporna su činjenica, kako u suvremenome društvu tako i u odgojno-obrazovnome procesu. U današnjoj se Europi uz pojam višejezičnosti vežu i termini multikulturalnost (višekulturalnost) odnosno interkulturalnost (međukulturalnost) (prema: The Common European Framework of Reference for Languages, 2001). Riječ je o razumljivoj težnji obrazovne zajednice za prilagodbom nacionalnih jezika i kultura višejezičnoj i višekulturalnoj Europi, što se smatra važnom društvenom pojavom. Pojmovi višejezičnost i višekulturalnost već su dugo prisutni i u hrvatskome društvu te stručnoj i izobrazbenoj praksi. Zbog slojevitosti odnosa i sadržaja, ispreplitanje jezika, književnosti i kultura, postaje važnim i intrigirajućim predmetom proučavanja ne samo jezikoslovlja nego i niza drugih disciplina. Osim kroatista, metodama učenja i poučavanja materinskoga/stranoga jezika i književnosti u višejezičnim i višekulturalnim sredinama, bave se i drugi znanstvenici - filolozi, lingvodidaktičari, teorijski i primijenjeni lingvisti, teoretičari književnosti, ali i razvojni psiholozi, sociolingvisti, komunikolozi... Upravo stoga, osim glave teme, s raznih se aspekata promišljalo o brojnim drugim, raznovrsnim temama: Usvajanje jezičnih struktura u predškolskoj dobi, Odnos učenja hrvatskoga i stranih jezika u vrtiću i osnovnoj školi, Uloga računala i druih medija u učenju hrvatskoga ili stranoga jezika, Metodičke osnove ranog učenja hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika, Odnos znanstvenih spoznaja i praktičnih iskustava u ranom učenju jezika u predškolskim ustanovama i osnovnoj školi, Slobodne aktivnosti u školi u ranom učenju jezika, Strategije očuvanja identiteta hrvatskoga jezika u odnosu na globalizacijske procese itd.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb