Pregled bibliografske jedinice broj: 499181
Je li HNOS riješio probleme vrjednovanja i ocjenjivanja učenika?
Je li HNOS riješio probleme vrjednovanja i ocjenjivanja učenika? // Inovacije u učinkovitijem odgojno-obrazovnom radu / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2007. str. 91-100
CROSBI ID: 499181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Je li HNOS riješio probleme vrjednovanja i ocjenjivanja učenika?
(Did HNOS solved the problems of evaluation and students grading?)
Autori
Burcar, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Inovacije u učinkovitijem odgojno-obrazovnom radu
Urednik/ci
Vrgoč, Hrvoje
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
91-100
ISBN
778-953-6134-66-7
Ključne riječi
vrednovanje postignuća, ocjenjivanje, evaluacija, kriteriji vrednovanja, kriteriji ocjenjivanja
(evaluation of achievement, assessing, evaluation, evaluation criteria, Grading criteria)
Sažetak
U dostupnim dokumentima koje nudi HNOS nije bilo moguće utvrditi postojanje kriterija za ocjenjivane razine usvojenosti određene količine znanja učenika tijekom nastave. Republika Bosna i Hercegovina i Republika Crna Gora u svojim su strateškim dokumentima planirali definiranje kriterija ocjenjivanja. Na uzorku ispitanika (N=33) 28 žena i 5 muškaraca, sa prosječnih 18 godina staža u sustavu odgoja i obrazovanja procijenjeni su kriteriji ocjenjivanja pisanog ispita znanja. Dobiveni rezultati ukazuju kako ne postoje ujednačeni i definirani kriteriji koja je količina prikazanog znanja za koju ocjenu. Pisane ispite znanja za svoje potrebe konstruira svih 33 ispitanika. Pisane ispite ponuđene u zbirkama zadataka koristi 19 od 33 ispitanika (58%) dok ispite znanja kupljene kod nakladnika koristi 23 od 33 ispitanika (70%). Jedan ispitanik srednjih godina u anketnom je upitniku izjavio kako ne razumije pojam dokimologije. Kako se čini da kriteriji određivanje ocjena za pokazano znanje tijekom nastave nisu doneseni u postojećim HNOS-ovim dokumentima može se pretpostaviti kako će jedan od sljedećih koraka biti upravo određivanje navedenih kriterija, što bi povezalo pojam rasterećenja učenika količinom bibliografskih sadržaja, sa utvrđivanjem količine sadržaja koju učenici trebaju usvojiti i ocjenu koju trebaju dobiti za prikazano znanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija