Pregled bibliografske jedinice broj: 499179
Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?
Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca? // Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2006. str. 182-186
CROSBI ID: 499179 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?
(Evaluation of students - one approach or how to build a successful individual?)
Autori
Burcar, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja
Urednik/ci
Vrgoč, Hrvoje
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
182-186
ISBN
953-6134-63-2
Ključne riječi
ojenjivanje učenika
(pupils evaluation)
Sažetak
U suvremenoj pedagoškoj praksi ocjenjivanje je jedna od neuralgičnih točaka procesa poučavanja. Školsko je ocjenjivanje, dokimologija, jedna relativno mlada znanstvena disciplina, nastala tridesetih godina dvadesetog stoljeća u razvijenim zemljama Europe i Amerike, kada se pojavila potreba za prosudbom postignuća. Thorndike je 1910. je izradio kvalitativnu ljestvicu rukopisa, a sličnu je izradio 1912. Hillegas. R. Bujas 1937. drži zapaženo predavanje o ocjenjivanju. Evaluacija je u širem smislu prosuđivanje vrijednosti za neku svrhu (B.Bloom, 1970.). Postoji više pristupa problemu ocjenjivanja znanja: psihološki, pedagoški, sociološki, pravni, metodološki i drugi. Ljestvice ocjenjivanja već više desetljeća u školama kod nas i nekih okolnih država objašnjene se ocjenama: nedovoljan (1), dovoljan (2), dobar (3), vrlo dobar (4), odličan (5). Obilježje navedene ljestvice govori o ljestvici ranga iz koje je moguće zaključiti je li nešto veće od drugoga, no ne za koliko. Ostojić i Bujas 1969. utvrdili su, da su rasponi znanja koje pokrivaju nominalno iste ocjene u različitim razredima toliko velike i različite da društvena sankcija vezana uz razinu ocjene gubi svoju opravdanost. Može se zaključiti kako je ocjena, procjena znanja, a ne njegova stvarna mjera. Iz recentnih istraživanja i respektabilnih djela vezanih uz školsko ocjenjivanje, koja su posebice vezana uz autora T. Grgina moguće je iščitati gotovo sve teorijske postavke školskog ocjenjivanja. U suvremenoj pedagoškoj praksi s druge strane moguće je zapaziti jedan paradoks. U procjena znanja koja učitelji i nastavnici provode u pisanom obliku 50% ostvarenog, prikazanog znanja ocjenjuje se u pravilu ocjenom nedovoljan. Ocjenjivanje je u stvari procjenjivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA