Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 499179

Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?


Burcar, Željko
Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca? // Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2006. str. 182-186


CROSBI ID: 499179 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?
(Evaluation of students - one approach or how to build a successful individual?)

Autori
Burcar, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja

Urednik/ci
Vrgoč, Hrvoje

Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor

Grad
Zagreb

Godina
2006

Raspon stranica
182-186

ISBN
953-6134-63-2

Ključne riječi
ojenjivanje učenika
(pupils evaluation)

Sažetak
U suvremenoj pedagoškoj praksi ocjenjivanje je jedna od neuralgičnih točaka procesa poučavanja. Školsko je ocjenjivanje, dokimologija, jedna relativno mlada znanstvena disciplina, nastala tridesetih godina dvadesetog stoljeća u razvijenim zemljama Europe i Amerike, kada se pojavila potreba za prosudbom postignuća. Thorndike je 1910. je izradio kvalitativnu ljestvicu rukopisa, a sličnu je izradio 1912. Hillegas. R. Bujas 1937. drži zapaženo predavanje o ocjenjivanju. Evaluacija je u širem smislu prosuđivanje vrijednosti za neku svrhu (B.Bloom, 1970.). Postoji više pristupa problemu ocjenjivanja znanja: psihološki, pedagoški, sociološki, pravni, metodološki i drugi. Ljestvice ocjenjivanja već više desetljeća u školama kod nas i nekih okolnih država objašnjene se ocjenama: nedovoljan (1), dovoljan (2), dobar (3), vrlo dobar (4), odličan (5). Obilježje navedene ljestvice govori o ljestvici ranga iz koje je moguće zaključiti je li nešto veće od drugoga, no ne za koliko. Ostojić i Bujas 1969. utvrdili su, da su rasponi znanja koje pokrivaju nominalno iste ocjene u različitim razredima toliko velike i različite da društvena sankcija vezana uz razinu ocjene gubi svoju opravdanost. Može se zaključiti kako je ocjena, procjena znanja, a ne njegova stvarna mjera. Iz recentnih istraživanja i respektabilnih djela vezanih uz školsko ocjenjivanje, koja su posebice vezana uz autora T. Grgina moguće je iščitati gotovo sve teorijske postavke školskog ocjenjivanja. U suvremenoj pedagoškoj praksi s druge strane moguće je zapaziti jedan paradoks. U procjena znanja koja učitelji i nastavnici provode u pisanom obliku 50% ostvarenog, prikazanog znanja ocjenjuje se u pravilu ocjenom nedovoljan. Ocjenjivanje je u stvari procjenjivanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Burcar, Željko
Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca? // Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2006. str. 182-186
Burcar, Ž. (2006) Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?. U: Vrgoč, H. (ur.) Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja. Zagreb, Hrvatski pedagoško-književni zbor, str. 182-186.
@inbook{inbook, author = {Burcar, \v{Z}eljko}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2006}, pages = {182-186}, keywords = {ojenjivanje u\v{c}enika}, isbn = {953-6134-63-2}, title = {Ocjenjivanje u\v{c}enika – jedan pristup ili kako izgraditi uspje\v{s}nog pojedinca?}, keyword = {ojenjivanje u\v{c}enika}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Burcar, \v{Z}eljko}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2006}, pages = {182-186}, keywords = {pupils evaluation}, isbn = {953-6134-63-2}, title = {Evaluation of students - one approach or how to build a successful individual?}, keyword = {pupils evaluation}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font