Pregled bibliografske jedinice broj: 499143
Povezanost ciljne orijentacije u učenju i optimističnog i pesimističnog eksplanatornog stila sa školskim uspjehom
Povezanost ciljne orijentacije u učenju i optimističnog i pesimističnog eksplanatornog stila sa školskim uspjehom, 2010., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 499143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ciljne orijentacije u učenju i optimističnog i pesimističnog eksplanatornog stila sa školskim uspjehom
(Relations between goal orientation in learning, optimistic and pessimistic explanatory style and school performance)
Autori
Sladić, Adriana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
22.11
Godina
2010
Stranica
65
Mentor
Franc, Renata
Ključne riječi
samoregulirano učenje; ciljna orijentacija u učenju; optimističan i pesimističan eksplanatorni stil; školski uspjeh
(selfregulated learning; goal orientation in learning; optimistic and pessimistic explanatory style; school performance)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos ciljne orijentacije u učenju, optimističnog i pesimističnog eksplanatornog stila i školskog uspjeha kod učenika osnovnoškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 329 učenika predmetne nastave triju osnovnih škola na području grada Karlovca (168 dječaka i 161 djevojčica). Primijenjeni su sljedeći instrumenti: Upitnik ciljne orijentacije u učenju, Upitnik atribucijskog stila za djecu CASQ i Upitnik općih podataka. Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta na školskom polugodištu. Dobiveni rezultati pokazali su postojanje razlika u ciljnoj orijentaciji i optimističnom i pesimističnom eksplanatornom stilu s obzirom na školski uspjeh učenika. Korelacijske analize pokazuju značajnu pozitivnu povezanost između optimističnog eksplanatornog stila i orijentacije na učenje kao i između pesimističnog eksplanatronog stila i orijentacije na ishod. Ciljna orijentacija u učenju i optimističan i pesimističan eksplanatorni stil imaju različite prediktivne ishode na školski uspjeh učenika. Učenici orijentirani na učenje i oni sa pesimističnim eksplanatornim stilom imaju veću vjerojatnost za postizanje boljeg školskog uspjeha od učenika orijentiranih na ishod i na izbjegavanje truda te onih sa optimističnim eksplanatornim stilom.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941533-1514 - Društveni stavovi i međugrupni odnosi u hrvatskom društvu (Franc, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Renata Franc
(mentor)