Pregled bibliografske jedinice broj: 498931
Odgajanje senzibilnosti za pitanje smisla. Doprinos misli V. E. Frankl-a smjernicama odgajanju
Odgajanje senzibilnosti za pitanje smisla. Doprinos misli V. E. Frankl-a smjernicama odgajanju // Metodički ogledi, 12 (2005), 1; 25-54 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 498931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgajanje senzibilnosti za pitanje smisla. Doprinos misli V. E. Frankl-a smjernicama odgajanju
(Becoming sensitive to the question of meaning. V. E. Frankl’s contribution to the guidelines of contemporary pedagogy)
Autori
Štengl, Ivan
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 12
(2005), 1;
25-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj; logoterapija; egzistencijalističke filozofije; intencionalnost; volja za smislom; vrednote; egzistencijalni vakuum
(education; existential vacuum; intentionality; logotherapie; philosophy of existentialism; values)
Sažetak
Analizirajući vrijeme u kojem živi Frankl kao ključni problem uočava čovjekovo ophođenje s pitanjem smisla. Bude li frustrirana »volja za smislom« tako što se ovo pitanje zanemari ili potisne, odnosno pokuša li se zaobići nadomjestkom kao »voljom za užitkom«, za moći ili samoostvarenjem, čovjek se dovodi u situaciju »egzistencijalnog vakuuma« i napokon »noogene neuroze«. Značajne poticaje razvoju logoterapije i egzistencijalne analize Frankl vidi u analizi čovjekova stanja filozofa egzistencijalističkog usmjerenja, čije misli nailaze na potvrde kliničke prakse. Logoterapija i egzistencijalna analiza ne vidi svoj rad iscrpljen psihoterapeutskom pomoći, nego uočava potrebu preventivnog djelovanja, i to na poseban način kroz odgoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija