Pregled bibliografske jedinice broj: 498928
Što je e-učenje bez metapodataka
Što je e-učenje bez metapodataka // 13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture / Willer, Mirna ; Faletar Tanacković, Sanjica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010. str. 75-89 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 498928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je e-učenje bez metapodataka
(Is e-learning without metadata meaningful?)
Autori
Špiranec, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
/ Willer, Mirna ; Faletar Tanacković, Sanjica - Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010, 75-89
ISBN
978-953-6001-69-9
Skup
13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 25.11.2009. - 27.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
e-učenje; objekti učenja; metapodaci za obrazovne izvore; standard LOM; interoperabilnost
(e-learning; learning objects; educational metadata; LOM; interoperability)
Sažetak
Danas postoji potpuna suglasnost o potrebi uvođenja e-učenja u obrazovne sustave što je pogodovalo razvoju i širenju elektroničkih obrazovnih okruženja. Za informacijsku su zajednicu pitanja i problemi koji se nameću u okviru takvih okruženja višestruko interesantna, osobito u dijelu koji se odnosi na izgradnju infrastrukture obrazovnih izvora. Naime, kada se učenje odvija u mrežnim prostorima, temeljnu komponentu učenja čine informacijski izvori koji dobivaju potpuno novu ulogu u obrazovnom procesu, a pitanje njihove organizacije evidentno bi moglo utjecati na kvalitetu tih procesa. U radu se polazi od teze da organizacija informacija čini okosnicu razvoja elektroničke obrazovne okoline, a na tom će se tragu interpretirati i središnja pozicija koncepta metapodataka. Nakon predstavljanja standarda metapodataka iz područja obrazovanja (LOM: Learning object metadata) autorica će razmotrit njegov odnos prema Dublinskoj jezgri (DC) te se osvrnuti na probleme koji određuju smjer diskusije u području, poput interoperabilnosti, višestruke iskoristivosti, pretraživanja u svrhu obrazovanja itd. Završni dio rada bit će posvećen činjenici da mnogi fenomeni poput weba 2.0 i Semantičkog weba u trenutku koncipiranja standarda LOM još nisu postojali, a danas snažno utječu na informacijske prostore. Stoga će se preispitati održivost postojećeg modela metapodataka za obrazovne izvore te ukazati na mogući smjer budućeg razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Sonja Špiranec
(autor)