Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 498928

Što je e-učenje bez metapodataka


Špiranec, Sonja
Što je e-učenje bez metapodataka // 13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture / Willer, Mirna ; Faletar Tanacković, Sanjica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010. str. 75-89 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 498928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što je e-učenje bez metapodataka
(Is e-learning without metadata meaningful?)

Autori
Špiranec, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture / Willer, Mirna ; Faletar Tanacković, Sanjica - Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010, 75-89

ISBN
978-953-6001-69-9

Skup
13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 25.11.2009. - 27.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
e-učenje; objekti učenja; metapodaci za obrazovne izvore; standard LOM; interoperabilnost
(e-learning; learning objects; educational metadata; LOM; interoperability)

Sažetak
Danas postoji potpuna suglasnost o potrebi uvođenja e-učenja u obrazovne sustave što je pogodovalo razvoju i širenju elektroničkih obrazovnih okruženja. Za informacijsku su zajednicu pitanja i problemi koji se nameću u okviru takvih okruženja višestruko interesantna, osobito u dijelu koji se odnosi na izgradnju infrastrukture obrazovnih izvora. Naime, kada se učenje odvija u mrežnim prostorima, temeljnu komponentu učenja čine informacijski izvori koji dobivaju potpuno novu ulogu u obrazovnom procesu, a pitanje njihove organizacije evidentno bi moglo utjecati na kvalitetu tih procesa. U radu se polazi od teze da organizacija informacija čini okosnicu razvoja elektroničke obrazovne okoline, a na tom će se tragu interpretirati i središnja pozicija koncepta metapodataka. Nakon predstavljanja standarda metapodataka iz područja obrazovanja (LOM: Learning object metadata) autorica će razmotrit njegov odnos prema Dublinskoj jezgri (DC) te se osvrnuti na probleme koji određuju smjer diskusije u području, poput interoperabilnosti, višestruke iskoristivosti, pretraživanja u svrhu obrazovanja itd. Završni dio rada bit će posvećen činjenici da mnogi fenomeni poput weba 2.0 i Semantičkog weba u trenutku koncipiranja standarda LOM još nisu postojali, a danas snažno utječu na informacijske prostore. Stoga će se preispitati održivost postojećeg modela metapodataka za obrazovne izvore te ukazati na mogući smjer budućeg razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sonja Špiranec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Špiranec, Sonja
Što je e-učenje bez metapodataka // 13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture / Willer, Mirna ; Faletar Tanacković, Sanjica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010. str. 75-89 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Špiranec, S. (2010) Što je e-učenje bez metapodataka. U: Willer, M. & Faletar Tanacković, S. (ur.)13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture.
@article{article, author = {\v{S}piranec, Sonja}, year = {2010}, pages = {75-89}, keywords = {e-u\v{c}enje, objekti u\v{c}enja, metapodaci za obrazovne izvore, standard LOM, interoperabilnost}, isbn = {978-953-6001-69-9}, title = {\v{S}to je e-u\v{c}enje bez metapodataka}, keyword = {e-u\v{c}enje, objekti u\v{c}enja, metapodaci za obrazovne izvore, standard LOM, interoperabilnost}, publisher = {Hrvatsko knji\v{z}ni\v{c}arsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}piranec, Sonja}, year = {2010}, pages = {75-89}, keywords = {e-learning, learning objects, educational metadata, LOM, interoperability}, isbn = {978-953-6001-69-9}, title = {Is e-learning without metadata meaningful?}, keyword = {e-learning, learning objects, educational metadata, LOM, interoperability}, publisher = {Hrvatsko knji\v{z}ni\v{c}arsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font