Pregled bibliografske jedinice broj: 498877
Stavovi visokoobrazovanih kadrova o stručnom usavršavanju
Stavovi visokoobrazovanih kadrova o stručnom usavršavanju // Andragoški glasnik, 16 (2006), 1; 41-46 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 498877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi visokoobrazovanih kadrova o stručnom usavršavanju
(Attitudes of Higher Education Personnel towards Professional Development)
Autori
Burcar, Željko
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 16
(2006), 1;
41-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stručno usavršavane; sadržaji stručnog usavršavanje; radionice; orazovanje odraslih cjeloživotno učenje
(professional development; the contents of professional training; workshops; adult education; lifelong learning)
Sažetak
Upitnikom koji sadrži 56 varijabli ispitani su mišljenja i stavovi studenata poslijediplomskoga studija (N=24) o stručnom usavršavanju. Uzorak ispitanika procjenjuje kako ponuđeni sadržaji stručnih usavršavanja uglavnom zadovoljavaju kvalitetom premda su zadovoljniji s kvalitetom usavršavanja izvan radnog kolektiva. Ponuđena stručna usavršavanja podjednako su zastupljena iz područja struke, planiranja, komunikacijskih vještina te rukovođenja, vođenja i upravljanja, dok nedostaju usavršavanja iz evaluacije dosega. Procijenjeni uzorak ispitanika smatra kako su predavači dobro pripremljeni premda daju prednost predavačima izvan radnog kolektiva, a usavršavanja su organizirana kao plenarna, kao predavanja u manjim grupama, ali i kao radionice. Čini se kako se temeljem rezultata može zaključiti da postoji prostor za unapređivanje informiranja o usavršavanjima od strane poslovodstva, koje je spremno osigurati zamjene i organizacijske uvjete kao i financirati zaposlene dok sudjeluju na usavršavanjima. Motivacija navedenog uzorka ispitanika čini se visokom kako zbog druženja s kolegama i izmjenom iskustava, tako i zbog saznanja kako im usavršavanje pomaže u radu i u praksi. Razlozi izostajanja su različiti, posebice je upitna kontrola i nedostatak poticaja u radnom okruženju, ali sigurno nisu nezadovoljni kvalitetom predavača. Ispitanici u svom radnom okruženju imaju pristup računalu i Internetu, dobivaju radne materijale. Nedvojbeno je da 100% ovih ispitanika želi povećati kvalitetu svog stručnog usavršavanja što može koristiti i davateljima usluga, ispitanici žele imati utjecaj na izbor sadržaja, preferiraju radionice kao metodički i organizacijski oblik rada, a podjednako žele usavršavanja iz struke, planiranja, evaluacije, komunikacijskih vještina rukovođenja, vođenja i upravljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija