Pregled bibliografske jedinice broj: 498552
Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom
Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom // Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom / Barbir, Joško ; Munjas-Pastuović, N ; Stojković, Sanda (ur.).
Rijeka: Senzor tours d.o.o., 2006. str. 161-182 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 498552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom
(Structure of rediness for reading and writing at pupils with mild mental retardation)
Autori
Dobronić, Ana-Marija ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Ivančić, Đurđica ; Stančić, Zrinjka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
/ Barbir, Joško ; Munjas-Pastuović, N ; Stojković, Sanda - Rijeka : Senzor tours d.o.o., 2006, 161-182
ISBN
978-953-95672-1-5
Skup
Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.10.2006. - 13.10.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
spremnost za čitanje i pisanje; učenici s lakom mentalnom retradacijom; faktorska struktura prostora
(rediness for reading and writing; pupils with mild mental retardation; factor analysi)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi strukturu prostora spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom i utjecajnim teškoćama polaznika prvih razreda prema posebnom programu odgoja i osnovnog školovanja. U svrhu istraživanja primjenjen je revidirani oblik mjernog instrumenta Zadaci za procjenu govorne, slušne i vidne spremnosti za čitanje i pisanje (Ivančić, Đ ; Ljiljak, D, 2001.) nastao s ciljem kvalitetnijeg planiranja i programiranja rada u nastavi hrvatskog jezika u pripremnom razdoblju početnog čitanja i pisanja. Instrument sadrži tri cjeline koje ispituju područja: Govorna spremnost (15 zadataka), Slušna spremnost (17 zadataka)te Vidna spremnost (32 zadatka).Prvotno su utvrđene zadovoljavajuće mjerne karakteristike mjernog instrumenta te je za svako područje revidiranog mjernog instrumenta provedena faktorska analiza, metodom glavnih komponenata s varimax rotacijom (Fulgosi, 1979.) Uzorak ispitanika u ovom istraživanju čini 58 ispitanika oba spola s lakom mentalnom retardacijom i utjecajnim teškoćama, polaznika prvih razreda prema posebnom programu odgoja i osnovnog školovanja, u dobi od 7, 5 do 11 godina. Uzorak učenika formiran je iz 14 škola na području:grada Zagreba, velike Gorice, Samobora, Šenkovca, Siska, Karlovca, Varaždina, Čakovca, Bjelovara, Virovitice, Križevaca i Koprivnice. Ispitivanje je provedeno individualno, po područjima mjernog instrumenta kao zasebnim cjelinama (govorna, vidna i slušna spremnost), a vrijeme rješavanja nije ograničavano. Faktorskom analizom unutar pojedinog područja ekstrahirani su faktori koji govore o temeljnim sposobnostima za učenje početnog čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb