Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 498552

Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom


Dobronić, Ana-Marija; Fulgosi Masnjak, Rea; Ivančić, Đurđica; Stančić, Zrinjka
Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom // Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom / Barbir, Joško ; Munjas-Pastuović, N ; Stojković, Sanda (ur.).
Rijeka: Senzor tours d.o.o., 2006. str. 161-182 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 498552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom
(Structure of rediness for reading and writing at pupils with mild mental retardation)

Autori
Dobronić, Ana-Marija ; Fulgosi Masnjak, Rea ; Ivančić, Đurđica ; Stančić, Zrinjka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom / Barbir, Joško ; Munjas-Pastuović, N ; Stojković, Sanda - Rijeka : Senzor tours d.o.o., 2006, 161-182

ISBN
978-953-95672-1-5

Skup
Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.10.2006. - 13.10.2006

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
spremnost za čitanje i pisanje; učenici s lakom mentalnom retradacijom; faktorska struktura prostora
(rediness for reading and writing; pupils with mild mental retardation; factor analysi)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi strukturu prostora spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom i utjecajnim teškoćama polaznika prvih razreda prema posebnom programu odgoja i osnovnog školovanja. U svrhu istraživanja primjenjen je revidirani oblik mjernog instrumenta Zadaci za procjenu govorne, slušne i vidne spremnosti za čitanje i pisanje (Ivančić, Đ ; Ljiljak, D, 2001.) nastao s ciljem kvalitetnijeg planiranja i programiranja rada u nastavi hrvatskog jezika u pripremnom razdoblju početnog čitanja i pisanja. Instrument sadrži tri cjeline koje ispituju područja: Govorna spremnost (15 zadataka), Slušna spremnost (17 zadataka)te Vidna spremnost (32 zadatka).Prvotno su utvrđene zadovoljavajuće mjerne karakteristike mjernog instrumenta te je za svako područje revidiranog mjernog instrumenta provedena faktorska analiza, metodom glavnih komponenata s varimax rotacijom (Fulgosi, 1979.) Uzorak ispitanika u ovom istraživanju čini 58 ispitanika oba spola s lakom mentalnom retardacijom i utjecajnim teškoćama, polaznika prvih razreda prema posebnom programu odgoja i osnovnog školovanja, u dobi od 7, 5 do 11 godina. Uzorak učenika formiran je iz 14 škola na području:grada Zagreba, velike Gorice, Samobora, Šenkovca, Siska, Karlovca, Varaždina, Čakovca, Bjelovara, Virovitice, Križevaca i Koprivnice. Ispitivanje je provedeno individualno, po područjima mjernog instrumenta kao zasebnim cjelinama (govorna, vidna i slušna spremnost), a vrijeme rješavanja nije ograničavano. Faktorskom analizom unutar pojedinog područja ekstrahirani su faktori koji govore o temeljnim sposobnostima za učenje početnog čitanja i pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Dobronić, Ana-Marija; Fulgosi Masnjak, Rea; Ivančić, Đurđica; Stančić, Zrinjka
Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom // Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom / Barbir, Joško ; Munjas-Pastuović, N ; Stojković, Sanda (ur.).
Rijeka: Senzor tours d.o.o., 2006. str. 161-182 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Dobronić, A., Fulgosi Masnjak, R., Ivančić, Đ. & Stančić, Z. (2006) Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom. U: Barbir, J., Munjas-Pastuović, N. & Stojković, S. (ur.)Rehabilitacija - stanje i perspektive djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
@article{article, author = {Dobroni\'{c}, Ana-Marija and Fulgosi Masnjak, Rea and Ivan\v{c}i\'{c}, \DJur\djica and Stan\v{c}i\'{c}, Zrinjka}, year = {2006}, pages = {161-182}, keywords = {spremnost za \v{c}itanje i pisanje, u\v{c}enici s lakom mentalnom retradacijom, faktorska struktura prostora}, isbn = {978-953-95672-1-5}, title = {Struktura spremnosti za u\v{c}enje \v{c}itanja i pisanja u u\v{c}enika s lakom mentalnom retardacijom}, keyword = {spremnost za \v{c}itanje i pisanje, u\v{c}enici s lakom mentalnom retradacijom, faktorska struktura prostora}, publisher = {Senzor tours d.o.o.}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dobroni\'{c}, Ana-Marija and Fulgosi Masnjak, Rea and Ivan\v{c}i\'{c}, \DJur\djica and Stan\v{c}i\'{c}, Zrinjka}, year = {2006}, pages = {161-182}, keywords = {rediness for reading and writing, pupils with mild mental retardation, factor analysi}, isbn = {978-953-95672-1-5}, title = {Structure of rediness for reading and writing at pupils with mild mental retardation}, keyword = {rediness for reading and writing, pupils with mild mental retardation, factor analysi}, publisher = {Senzor tours d.o.o.}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font