Pregled bibliografske jedinice broj: 498474
Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama
Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 159-167 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 498474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama
(Supporting teachers toward new rols of educational rehabilitators)
Autori
Ivančić, Đurđica ; Stančić, Zrinjka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Uključivanje i podrška u zajednici
/ Đurek, Vesna - Zagreb : Školska knjiga, 2010, 159-167
ISBN
978-953-96760-7-8
Skup
Uključivanje i podrška u zajednici
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2010. - 24.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
diferenciranost u nastavi; učiteljska umijeća; individualizirani odgojno-obrazovni programi; podrška
(differentiation in the classroom; teacher¨s skills; individualized educational programs; support)
Sažetak
U školi za SVE ističe se značaj diferenciranosti u nastavi koja postaje sinonim za dobro poučavanje (Moor, 1992, prema Desforges, 1995.) koje će učenicima s teškoćama omogućiti razvoj ključnih kompetencija toliko značajnih za njihovo daljnje školovanje i životni put. U tom kontekstu diferenciranost podrazumijeva ostvarenje optimalnih individualnih razina obrazovnih postignuća učenika temeljem uvažavanja različitih putova učenja sukladnih njihovim posebnostima. Pri tome je posebno važna uloga učitelja u redovnoj školi jer upravo o njima u velikoj mjeri ovisi koliko će potencijali učenika s teškoćama biti iskorišteni, unatoč prisutnih teškoća. Proizlazi da upravo na učitelju leži zahtjevan zadatak da putem dobro osmišljenog poučavanja zadovolji brojne složene, dinamičke i međusobno povezane potrebe učenika s teškoćama. Pri tome je važno da učitelj putem cjeloživotnog učenja proširi i obogati svoja umijeća rada s učenicima, iako su načela rada s njima ista kao za sve ostale učenike i općenito primjenjiva u poučavanju. Obogaćivanje i nadogradnja učiteljskih umijeća odnosi se na planiranje i programiranje, pripremanje nastave, poučavanje i vrednovanje postignuća unutar kurikuluma usmjerenog na učenike s teškoćama (izrada, primjena, uspješnost provođenja individualiziranih programa). Da bi učitelji mogli uspješno ostvariti svoj zadatak u odgojno-obrazovnom procesu u uvjetima inkluzije i njima je potrebna podrška: organizacijska (broj učenika u razredu, pomagaći u nastavi), materijalna (sredstva i oprema) i stručna podrška (izrada, provođenje i evaluacija individualiziranih programa). Poseban je značaj stručne podrške pri čemu je važno istaknuti ulogu profesora rehabilitatora, MA edukacijske rehabilitacije koji svojim kompetencijama i iskustvom mogu značajno pomoći učiteljima kao članovi Mobilnog stručnog tima (MST). Kako bi kvalitetno ispunili ovu zahtjevnu zadaću ovi se stručnjaci također trebaju pripremiti i nadograditi svoja umijeća kako bi na najučinkovitiji i najprihvatljiviji način pružili podršku učiteljima koji u razredu poučavaju učenike s teškoćama.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb