Pregled bibliografske jedinice broj: 498368
Strategije uvođenja i modeli potpore e-učenju u visokom obrazovanju
Strategije uvođenja i modeli potpore e-učenju u visokom obrazovanju, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 498368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije uvođenja i modeli potpore e-učenju u visokom obrazovanju
(E-Learning Strategies and Models for Support of E-Learning in Higher Education)
Autori
Bekić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.12
Godina
2010
Stranica
212
Mentor
Boras, Damir
Ključne riječi
e-učenje; informacijske i komunikacijske tehnologije; visoko obrazovanje; sveučilište; strategija; potpora korisnicima; održiva potpora; centar za e-učenje
(e-learning; information and communication technology; higher education; university; strategy; user support; sustainable support; e-learning centre)
Sažetak
Rad je posvećen istraživanjima dvaju središnjih pitanja vezanih uz primjenu novih tehnologija, posebno tehnologija e-učenja u visokom obrazovanju: (1) nužnosti strateškog pristupa i strategijama uvođenja e-učenja, kao ključnim čimbenicima za uspješnost, opravdanost i učinkovitost primjene e-učenja u unapređenju obrazovnog procesa i (2) modelima organizacije potpore e-učenju, koja je ključni čimbenik za uspješno uvođenje, ali i održivost i kontinuitet rezultata i uporabe e-učenja na sveučilištima. Nakon osvrta na specifičnosti upravljanja promjenama u akademskim ustanovama, analiziraju se i sistematiziraju temeljni elementi i moguća načela u strategijama e-učenja, te različiti oblici i koncepcije takvih strategija. Elaboriraju se različite mogućnosti vezane uz temeljna pitanja na koja strategije e-učenja trebaju odgovoriti, kao i pitanja vezana uz infrastrukturu i tehnologije e-učenja. Poseban dio posvećen je pitanjima provedivosti i ostvarivanja strategija, a središnji rezultat čini popis dvadeset osam preporuka koje se odnose na strategije e-učenja na sveučilištima. Kao konkretan slučaj se opisuje i analizira strategija i proces provedbe Strategije e-učenja Sveučilišta u Zagrebu. U nastavku se, nakon sistematizacije različitih vrsta potpore koja je potrebna nastavnicima i studentima i različitih aktivnosti koje mogu osigurati pojedine elemente potpore, detaljno analiziraju različiti aspekti organizacije potpore e-učenju. Uspoređuju se tri osnovna predložena modela potpore e-učenju na sveučilištu: centralizirani, decentralizirani i hibridni model, analiziraju se prednosti i nedostaci pojedinih modela, te se daju preporuke za primjenu i unapređenje svakoga od njih. Na kraju rada daje se i niz konkretnih preporuka o mogućim aktivnostima na unapređenju primjene e-učenja, a time i na unapređenju obrazovnog procesa u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj i posebno na hrvatskim sveučilištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0362980-2484 - Sustavi za upravljanje informacijama, procesima i znanjem (Bosilj Vukšić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zagrebu