Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 498309

Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija


Levandovski, D., Teodorović, B., Pintarić Lj.
Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija // Defektologija, 28 (1992), 2; 9-29 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 498309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija
(Readiness for learning in children with mild mental retardation)

Autori
Levandovski, D., Teodorović, B., Pintarić Lj.

Izvornik
Defektologija (0351-1839) 28 (1992), 2; 9-29

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
perceptivno-motoričke sposobnosti; učenje; laka mentalna retardacija;
(perceptive-motor abilities; learning; mild mental retardation; cognitive abilities)

Sažetak
Perceptivno-motoričke sposobnosti predstavljaju jedan odznačajnih preduvjeta uspješnog svladavanja odgojno-obrazovnihadržaja. Teškoće u percipiranju, koje su češće prisutne kod djece steškoćama u učenju, osobito dolaze do izražaja u usvajanjunastavnog gradiva u ranoj školskoj dobi. Ograničenja u procesupercipiranja mogu se javiti na jednom ili više osjetnih područja, u prijemu informacija, njihovoj preradi te odgovarajućimmotoričkim reakcijama. Osnovni problem ovog istraživanja obuhvaća utvrđivanjespecifičnih teškoća u vidnoj i slušnoj percepciji 66 učenika obaspola, usporena kognitivnog razvoja u dobi od 7 do 11 godina. Primjenjena su dva mjerna instrumenta: za utvrđivanje kognitivnogstatusa REWISC, a za određivanje perceptivno-motoričkihsposobnosti za učenje ( PMZ - test ). Korelacijskom se analizom pokazala povezanost između nekihperceptivnih sposobnosti i kognitivnog statusa ispitanika. Nadalje, t-testom nađene su najveće razlike između grupaobzirom na kognitivnu dob i to u razumijevanju usmenih uputa islušnom pamćenju na području slušne percepcije. Faktorskom analizom PMZ - testa u cjelini, izdvojena su dva faktora od kojih je interpretabilan samo prvi faktor - općifaktor perceptivnih sposobnosti. Faktorizacijom rezultata svih varijabli perceptivnog, kognitivnog i neurološkog područjadobiveno je pet faktora od kojih su dva interpretabilna. U skladus njihovom strukturom imenovani su kao : opći faktor perceptivnihsposobnosti i faktor općeg kognitivnog funkcioniranja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
5-07-055

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Levandovski, D., Teodorović, B., Pintarić Lj.
Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija // Defektologija, 28 (1992), 2; 9-29 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Levandovski, D., Teodorović, B., Pintarić Lj. (1992) Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija. Defektologija, 28 (2), 9-29.
@article{article, year = {1992}, pages = {9-29}, keywords = {perceptivno-motori\v{c}ke sposobnosti, u\v{c}enje, laka mentalna retardacija, }, journal = {Defektologija}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0351-1839}, title = {Spremnost za u\v{c}enje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija}, keyword = {perceptivno-motori\v{c}ke sposobnosti, u\v{c}enje, laka mentalna retardacija, } }
@article{article, year = {1992}, pages = {9-29}, keywords = {perceptive-motor abilities, learning, mild mental retardation, cognitive abilities}, journal = {Defektologija}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0351-1839}, title = {Readiness for learning in children with mild mental retardation}, keyword = {perceptive-motor abilities, learning, mild mental retardation, cognitive abilities} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font