Pregled bibliografske jedinice broj: 498309
Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija
Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija // Defektologija, 28 (1992), 2; 9-29 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 498309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, Defektologija
(Readiness for learning in children with mild mental retardation)
Autori
Levandovski, D., Teodorović, B., Pintarić Lj.
Izvornik
Defektologija (0351-1839) 28
(1992), 2;
9-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
perceptivno-motoričke sposobnosti; učenje; laka mentalna retardacija;
(perceptive-motor abilities; learning; mild mental retardation; cognitive abilities)
Sažetak
Perceptivno-motoričke sposobnosti predstavljaju jedan odznačajnih preduvjeta uspješnog svladavanja odgojno-obrazovnihadržaja. Teškoće u percipiranju, koje su češće prisutne kod djece steškoćama u učenju, osobito dolaze do izražaja u usvajanjunastavnog gradiva u ranoj školskoj dobi. Ograničenja u procesupercipiranja mogu se javiti na jednom ili više osjetnih područja, u prijemu informacija, njihovoj preradi te odgovarajućimmotoričkim reakcijama. Osnovni problem ovog istraživanja obuhvaća utvrđivanjespecifičnih teškoća u vidnoj i slušnoj percepciji 66 učenika obaspola, usporena kognitivnog razvoja u dobi od 7 do 11 godina. Primjenjena su dva mjerna instrumenta: za utvrđivanje kognitivnogstatusa REWISC, a za određivanje perceptivno-motoričkihsposobnosti za učenje ( PMZ - test ). Korelacijskom se analizom pokazala povezanost između nekihperceptivnih sposobnosti i kognitivnog statusa ispitanika. Nadalje, t-testom nađene su najveće razlike između grupaobzirom na kognitivnu dob i to u razumijevanju usmenih uputa islušnom pamćenju na području slušne percepcije. Faktorskom analizom PMZ - testa u cjelini, izdvojena su dva faktora od kojih je interpretabilan samo prvi faktor - općifaktor perceptivnih sposobnosti. Faktorizacijom rezultata svih varijabli perceptivnog, kognitivnog i neurološkog područjadobiveno je pet faktora od kojih su dva interpretabilna. U skladus njihovom strukturom imenovani su kao : opći faktor perceptivnihsposobnosti i faktor općeg kognitivnog funkcioniranja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija