Pregled bibliografske jedinice broj: 498297
Primjena strateških odnosa s javnošću u turizmu - Primjer županijskih turističkih zajednica u Hrvatskoj
Primjena strateških odnosa s javnošću u turizmu - Primjer županijskih turističkih zajednica u Hrvatskoj // Mediji i turizam: zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa / Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado (ur.).
Zadar: Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta, 2010. str. 175-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 498297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena strateških odnosa s javnošću u turizmu - Primjer županijskih turističkih zajednica u Hrvatskoj
(Implementation of Strategic Public Relations in Tourism – Example of Croatian County Tourist Boards)
Autori
Jugo, Damir ; Tomić, Zoran ; Katica, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i turizam: zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa
/ Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado - Zadar : Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta, 2010, 175-188
ISBN
978-953-7237-47-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup "Mediji i turizam"
Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odnosi s javnošću; strategija; turizam; županijske turističke zajednice
(public relations; strategy; tourism; Croatian County Tourist Boards)
Sažetak
Jedna od osnovnih uloga odnosa s javnošću u turizmu jest informiranje javnosti i potencijalnih turista o konkretnoj ponudi te utjecanje na poznatost i imidž određene destinacije. Tržište turističke ponude svakodnevno raste, a turisti postaju sve zahtjevniji što pred sve upravljače turističkom ponudom stavlja imperativ kreiranja novih usluga i njihove adekvatne promocije. Učinkovitost primjene odnosa s javnošću u turizmu, jednako kao i u drugim područjima njihove primjene, uvelike ovisi o strateškom pristupu problematici. Autor analizira strateške odrednice odnosa s javnošću u turizmu i njihovu primjenu u sustavu županijskih turističkih zajednica u Republici Hrvatskoj kroz četverofazni proces rješavanja problema i planiranja u odnosima s javnošću – definiranja problema, planiranje i stvaranje programa, poduzimanje akcije i komunikacije te konačne procjene programa. Nažalost, strateški pristup odnosima s javnošću u županijskim turističkim zajednicama u Hrvatskoj nije dovoljno zastupljen. Anketno istraživanje provedeno među županijskim turističkim zajednicama pokazuje kako većina županijskih turističkih zajednica nema definiranu strategiju odnosa s javnošću, a odnosima s javnošću ne pristupa sa strateške razine uzimajući u obzir četverofazni proces rješavanja problema. Uloga odnosa s javnošću u turizmu u budućnosti će postajati sve važnija, a bez strateškog pristupa neće biti moguće ostvariti svoje komunikacijske i promotivne ciljeve. Autor zaključuje kako je za sustavnu i koordiniranu promociju hrvatskih županijskih turističkih zajednica nužno stvaranje jedinstvene komunikacijske strategije na nacionalnoj razini, koja bi zacrtala osnovne strateške smjernice i definirala specifične komunikacijske aktivnosti, sve što bi rezultiralo stvaranjem prepoznatljivosti svih hrvatskih županija i njihovih turističkih zajednica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru