Pregled bibliografske jedinice broj: 498127
Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem
Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa /Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 184-185 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 498127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem
(„Differences in assessing gross-motor and fine motor skills of children with intellectual disabilities“)
Autori
Pintarić Mlinar, Lj., Fulgosi Masnjak, R.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa /Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 184-185
Skup
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razvoj motorike; intelektualno oštećenje; roditelji
(motor development; intellectual disability; parents)
Sažetak
Poznate činjenice o značaju razvoja motorike u najranijoj djetetovoj dobi našle su i u Hrvatskoj široku primjenu u odabiru obrazaca terapijskog (habilitacijskog i rehabilitacijskog) rada s djecom rođenom s različitim čimbenicima rizika. U uzorku djece s teškoćama u razvoju (primarno sumnjom na intelektualno oštećenje), u dobi od 3 do 11 godina starosti (N = 62), većina roditelja izvještava o uključivanju u terapijske postupke medicinske gimnastike, odnosno fizioterapije prije prve godine života. Nerijetko, međutim, ovo im je bio i jedini vid ponuđenog (re)habilitacijskog tretmana do druge godine života ili čak i duže. Imajući u vidu progonostičku vrijednost praćenja razvoja držanja glave, sjedenja i hodanja, tj. povezanost razvoja motorike s psihičkim razvojem djeteta u prve dvije godine života (Čuturić, 2001), ove podatke možemo prihvatiti s odobravanjem. Problem, međutim, koji je od strane roditelja naznačen, govori u prilog njihovoj relativnoj izoliranosti pri isključivo medicinskim tretmanima, nedovoljnom broju termina i nesigurnosti pri pokušaju ponavljanja demonstriranih vježbi. Nadalje, poteškoće u dostupnosti programa za poticanje razvoja fine motorike ili bolje rečeno, nedostupnost nastavka terapijskih postupaka nakon što je dijete prohodalo, rezultiraju u lošijim obrascima usvojenih vještina grube i fine motorike, tj. njihova značajnog zaostajanja u dijelu populacije s intelektualnim oštećenjem. Cilj je ovog rada bio usporediti rezultate procjene usvojenosti vještina grube i fine motorike, izabranim dijelom mjernog sustava AEPS ( Bricker, 1999), od strane roditelja i od strane stručnjaka. Rezultati govore o većim razlikama između procjenjivača na zadacima za procjenu fine motorike (sumarni rezultat) nego u procjeni vještina grube motorike. Zanimljivo je pak da se ove razlike pripisuju u većem dijelu roditeljskoj subjektivnosti pri obraćanju pažnje ili davanju veće važnosti samo određenim opserviranim vještinama.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Pintarić Mlinar
(autor)