Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 49777

Negativni odnos roditelja i agresivnost adolescenata: Značenje spola roditelja i spola djeteta


Bezinović, Petar; Smojver-Ažić, Sanja
Negativni odnos roditelja i agresivnost adolescenata: Značenje spola roditelja i spola djeteta // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (2000), 1; 87-98 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 49777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Negativni odnos roditelja i agresivnost adolescenata: Značenje spola roditelja i spola djeteta
(Adverse parental relationship and adolescent aggressiveness: The importance of parent's gender and the child's gender)

Autori
Bezinović, Petar ; Smojver-Ažić, Sanja

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 36 (2000), 1; 87-98

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescencija; agresivnost; odnosi s roditeljima; privrženost
(adolescence; aggressiveness; parental relationships; attachment)

Sažetak
U radu se provjerava odnos između percipirane razine negativnih odnosa s majkom i ocem i manifestnog agresivnog ponašanja djevojaka i mladića u dobi od 15 do 19 godina. Istraživanje je provedeno na uzorku od 2324 učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Rezultati potvrđuju značajno izraženiju manifestnu agresivnost mladića u odnosu na djevojke, ali isto tako upućuju i na različite efekte negativnih odnosa s majkom i ocem na agresivnost djevojaka i mladića. Iako se negativni odnos i s majkom i s ocem pokazuje značajnim čimbenikom agresivnosti i mladića i djevojaka, negativni odnos s ocem nema toliko značajne efekte na agresivnost djevojaka koliko na agresivnost mladića. Da bi se iskazivala relativno visoka agresivnost djevojaka, dovoljno je već i postojanje negativnog odnosa s majkom, dok je agresivno ponašanje mladića značajno pojačano postojanjem negativnih odnosa s ocem, bez obzira na kvalitetu odnosa s majkom. Rezultati istraživanja razmatraju se u kontekstu diferencijalnog značenja odnosa s roditeljima različitog spola na razvoj ličnosti u adolescenciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009008

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Petar Bezinović (autor)

Avatar Url Sanja Smojver-Ažić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bezinović, Petar; Smojver-Ažić, Sanja
Negativni odnos roditelja i agresivnost adolescenata: Značenje spola roditelja i spola djeteta // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (2000), 1; 87-98 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bezinović, P. & Smojver-Ažić, S. (2000) Negativni odnos roditelja i agresivnost adolescenata: Značenje spola roditelja i spola djeteta. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (1), 87-98.
@article{article, author = {Bezinovi\'{c}, Petar and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja}, year = {2000}, pages = {87-98}, keywords = {adolescencija, agresivnost, odnosi s roditeljima, privr\v{z}enost}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {36}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Negativni odnos roditelja i agresivnost adolescenata: Zna\v{c}enje spola roditelja i spola djeteta}, keyword = {adolescencija, agresivnost, odnosi s roditeljima, privr\v{z}enost} }
@article{article, author = {Bezinovi\'{c}, Petar and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja}, year = {2000}, pages = {87-98}, keywords = {adolescence, aggressiveness, parental relationships, attachment}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {36}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Adverse parental relationship and adolescent aggressiveness: The importance of parent and \#39;s gender and the child and \#39;s gender}, keyword = {adolescence, aggressiveness, parental relationships, attachment} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Excerpta Medica
  • Sociological Abstracts
  • Content Pages in Education





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font