Pregled bibliografske jedinice broj: 497408
Utjecaj materijalnih uvjeta rada u nastavi na promjene u antropološkim obilježjima
Utjecaj materijalnih uvjeta rada u nastavi na promjene u antropološkim obilježjima // Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Findak, Vladimir (ur.).
Poreč: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008. str. 166-171 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 497408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj materijalnih uvjeta rada u nastavi na promjene u antropološkim obilježjima
(Influence of the material conditions of teaching to changes in anthropological characteristics)
Autori
Petrić, Vilko ; Blažević, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske
/ Findak, Vladimir - Poreč : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008, 166-171
Skup
17. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Antropološka obilježja; tjelesno vježbanje; materijalni uvjeti rada
(Antropologic characteristics; physical activity; material working conditions)
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem da se utvrdi da li postoje značajne razlike u antropološkim obilježjima između učenika osnovnih škola u kojima se nastava tjelesne i zdravstvene kulture provodi u „odličnim“ materijalnim uvjetima (dvorana, vanjski sportski tereni, potrebne sprave i rekviziti i sl.) i učenika koji su prisustvovali nastavi u skromnijim materijalnim uvjetima rada (učionice neprilagođene potrebi nastave, vanjski sportski teren, a od rekvizita samo lopte). Uzorak ispitanika čini 58 učenika petih razreda osnovnih škola, a uzorci su podijeljeni prema mjestu stanovanja na urbanu i ruralnu sredinu. Ispitanici su izmjereni standardnim testovima za procjenu antropološkog statusa u dva mjerenja (početak i kraj školske godine). Dobiveni rezultati pokazuju kako su djeca iz ruralne sredine postigla bolje rezultate u testovima za mjerenje antropoloških obilježja u odnosu na djecu iz urbane sredine, dok su učenici obje škole postigli statistički značajan napredak u gotovo svim mjerenim varijablama. Rezultati dobiveni u ovom istraživanju potvrđuju pretpostavke kako materijalni uvjeti u kojima se odvija nastava tjelesne i zdravstvene kulture nisu presudni za postizanje unaprijed postavljenih ciljeva, odnosno kvalitativnog i kvantitativnog djelovanja na antropološka obilježja učenika. Autori ne žele time umanjiti potrebu za provođenjem nastave u boljim i kvalitetnijim uvjetima, već na prvo mjesto stavljaju stručnost i ozbiljan pristup u radu nastavnika i učitelja tjelesne i zdravstvene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija