Pregled bibliografske jedinice broj: 497390
Optimalizacija sustava s diskretnim događajima primjenom Petrijevih mreža i genetskih algoritama
Optimalizacija sustava s diskretnim događajima primjenom Petrijevih mreža i genetskih algoritama, 2010., doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
CROSBI ID: 497390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Optimalizacija sustava s diskretnim događajima primjenom Petrijevih mreža i genetskih algoritama
(The optimization of discrete event systems by Petri nets and genetic algorithm)
Autori
Gudelj, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike
Mjesto
Varaždin
Datum
02.12
Godina
2010
Stranica
277
Mentor
Vidačić, Stjepan
Neposredni voditelj
Kezić, Danko
Ključne riječi
Integracija; Optimalizacija; Pomorski prometni sustavi; Raspored poslova; Sustav s diskretnim događajima
(integration; optimization; maritime traffic system; job schedule; discrete event system)
Sažetak
Rad obrađuje pretpostavke za izgradnju i primjenu općenitog modela, koji integrira Petrijeve mreže i genetske algoritme s ciljem kontinuiranog nadzora poslova u sustavu s diskretnim događajima (DES) i usmjeravanja sustava u željenom smjeru. U prvoj fazi detaljno je opisana metoda simulacije DES-a pomoću općih Petrijevih mreža (PM). U nastavku predstavljene su osnove određivanja rasporeda poslova, metode evolucijskog računanja, s posebnim naglaskom na genetskih algoritam (GA). U drugoj fazi pristupilo se izradi modela i algoritma uvođenjem matričnog modela MRF1 klase PM i GA, s ciljem određivanja rasporeda poslova u više-projektnom sustavu s višeradnim resursima ograničenog kapaciteta pomoću heurističkih pravila, u kojem su prioriteti, kašnjenja i raspoloživost poslova definirani kroz genetski algoritam. U trećoj fazi algoritam je verificiran na dva sustava. Prvi sustav je pomorski prometni sustav kanala u kojem može nastupiti stanje potpunog zastoja neodgovarajućim zauzimanjem kanala od strane brodova koji prolaze suprotnim smjerovima. Drugi sustav je kontejnerski terminal. Razmatra se problem rasporeda poslova za automatski upravljana vozila. Cilj je izbjeći konflikte i zastoje među vozilima te minimalizirati vrijeme čekanja na dizalice, uz što kraća zadržavanja broda u luci. Algoritam je vrednovan s različitim veličinama populacije kako bi ispitao utjecaj tog parametra na konvergenciju rezultata ka konačnom rješenju. Rezultati primjene predloženog algoritma, kao i matrične metode nadzornika za sprječavanje zastoja, ukazuju na njegovu učinkovitost i robusnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
250-0000000-1452 - Morsko putničko bordarstvo u funkciji održivog razvitka (Mitrović, Frane, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Pomorski fakultet, Split