Pregled bibliografske jedinice broj: 496758
Utjecaj podrijetla na odluku o kupnji prehrambenih proizvoda
Utjecaj podrijetla na odluku o kupnji prehrambenih proizvoda, 2008., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 496758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj podrijetla na odluku o kupnji prehrambenih proizvoda
(Influence of country of origin on consumers' purchasing decisions of food products)
Autori
Perica, Eva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.07
Godina
2008
Stranica
24
Mentor
Cerjak, Marija
Ključne riječi
prehrambeni proizvodi; podrijetlo proizvoda; preferencije potrošača
(food products; products' origin; consumers’ preferences)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja, provedenog anketnim ispitivanje 100 ispitanika u trgovačkim centrima u Zagrebu te na sajmu „Proizvodi hrvatskog sela“ bio je utvrditi koliko podrijetlo proizvoda utječe na potrošačku odluku o kupnji prehrambenih proizvoda i to svježeg mesa, mesnih prerađevina, ribe i voća i povrća. Anketnim istraživanjem nastojalo se istražiti koliko potrošači obraćaju pažnju na podrijetlo proizvoda, te utvrditi preferencije potrošača prema proizvodima iz određenih zemalja. Rezultati istraživanja su pokazali da je za više od polovice ispitanika važno podrijetlo proizvoda koje kupuju. Nadalje, bitno je naglasiti da smo iz anketnog istraživanja zaključili kako ispitanici u velikom postotku preferiraju domaće proizvode. Međutim, veliki broj ispitanika smatra da su uvozni prehrambeni proizvodi jeftiniji od domaćih. Potrošačima je u odabiru testiranih prehrambenih proizvoda najbitnije podrijetlo, zatim slijede cijena i izgled proizvoda, te im je na zadnjem mjestu po važnosti reklama. Ovo pokazuje, da su hrvatski potrošači svjesni kakve prednosti ili nedostatke imaju domaći ili strani prehrambeni proizvodi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija