Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 496146

Igre. Od igre do računara. Višenamjensli didaktičko-metodički priručnik za multimedijalni obrazovni softver


Hilčenko, Slavoljub
Igre. Od igre do računara. Višenamjensli didaktičko-metodički priručnik za multimedijalni obrazovni softver, 2009. (ostalo).


CROSBI ID: 496146 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Igre. Od igre do računara. Višenamjensli didaktičko-metodički priručnik za multimedijalni obrazovni softver
(Games. From games to Computers. Multipurpose didactic - metodical manuel for multimediall educational softwere)

Autori
Hilčenko, Slavoljub

Izvornik
1

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2009

Ključne riječi
igre; računalo; obrazovanje; razvoj djece
(games; computers; educational; development children)

Sažetak
Kako bi se udovoljilo novim društvenim, gospodarskim, kulturnim i profesionalnim zahtjevima danas se na različitim međunarodnim i nacionalnim razinama govori o «novom vremenu», vremenu znanja, «društvu znanja», «društvu koje uči». Promjene nastale u svim čovjeku važnim djelatnostima i sferama društvenog života neminovno iziskuju prihvaćanje profesionalnog osposobljavanja na svim područjima ljudskog djelovanja kao nužne dimenzije našeg života, a ne kao alternative malobrojnih entuzijasta. I «škola» se mora prilagoditi diskontinuitetu suvremenog doba koji «tradicionalnu prosvjetnu koncepciju» čini često «nestabilnom». Djeca «suvremenog doba», njihove potrebe, interesi, dostupnost informacijama radikalno su «drugačiji» od prethodnih generacija čije se obrazovanje odvijalo uglavnom na temeljima linearnog učenja («monotasking» generacija). Nelinearno učenje koje uz pomoć računala, interneta i drugih multimedija preferiraju današnja djeca, omogućavaju da i ona sama počinju «mijenjati», dopunjavati i kreirati nove sadržaje, umjesto da im ih isključivo prenosi nastavnik, ili putem udžbenika u jednom (ili i jedinom) određenom slijedu. Današnje generacija djece često rade i više stvari istodobno («multitasking generacije) - pišu zadaće, slušaju glazbu, pretražuju baze podataka, preko chata komuniciraju s drugim ljudima i dr. Linearno učenje za njih može predstavljati stres i potrebu suprotstavljanja uvijek kada ih se pokušava situirati u stanje «pomirljivog mirovanja». Djeca «digitalnog doba» uglavnom opiru se tradicionalnom pristupu u odgoju i obrazovanju, kao izvoru «sigurnosti» onih koji ih poučavaju (ili roditelja). Oni pokazuju opiranje i kada ih se «priprema za neizvjesnu budućnost», govoreći «jezikom prošlosti». Djeca «suvremenog doba» uglavnom uče brže, a njihova svijest je više fokusirana na visoko apstraktne mentalne nivoe. Smatra se da se i perceptivna mogućnost djece drastično mijenja - primjerice intrapenetracija u trodimenzionalni svijet. Dostupnost informacijama gotovo da je na razini onih koje se prikazuju u žanru «SF» filmova. Uz roditelje, učitelji su ključne osobe u poticanju cjelokupnog razvoja djece i njihovoj pripremi za kompleksnu ulogu «građanina svijeta». Oni su i temeljni nositelji promjena u obrazovanju. Mnogobrojne obrazovne reforme u svijetu nisu uspjele zanemarujući učiteljevu respektabilnu ulogu u životu djece i društvenog razvoja općenito. Unatoč proklamirane «svijesti» o važnosti obrazovanja i brojnim reformama, promjene u obrazovanju su redovito sporije (prespore) od promjena u ostalim segmentima ljudskog djelovanja. K tome i mnoge analize pedagoške prakse pokazuju da se u odnosu na obrazovni odgojni aspekt sve više potiskuje. Ovo nesumnjivo pridonosi konfuznom stanju gdje se s jedne strane s obzirom na tehnologijske, informacijske i komunikacijske kapacitete nalazi suvremena gotovo «futuristička» - škola, a s druge strane je često (zastarjela), oslabjela i gotovo dezorijentirana «škola» koja učenicima ne daje do znanja da su vrijedni njena truda i vremena. Škole su često konzervativne, učitelji se mijenjaju «brže» nego škole, a učenici se mijenjaju brže od učitelja što nas dovodi gotovo u «pat poziciju». Suvremeno društvo od škole i učitelja više ne očekuje samo bazična znanja i razvijanje elementarnih sposobnosti djeteta. S obzirom na značaj uloge učitelja u poticanju razvoja djece počevši od njihovog ranog životnog perioda, nesumnjivo je da oživotvorenje originalne ideje autora dr.sc. Slavoljuba Hilčenka u kreiranju višenamjenskog didatktičko-metodičkog priručnika za multimedijalni obrazovni softver predstavlja jedan od značajnih doprinosa na području suvremenijeg multidisciplinarnog pristupa odgoju i obrazovanju. Priručnik «Od igre do računara» projekt je koji je nastao kao rezultat višegodišnjeg znanstvenog i praktičnog rada autora, na području odgoja i obrazovanja, posebice informatike. Na prostorima tranzicijskih zemalja pa tako i Srbije evidentan je nedostatak profesionalno utemeljenih didaktičko-metodičkih priručnika, odnosno multimedije, pa je ovo osim originalnog znanstveno-stručnog doprinosa značajan pomak i pionirski iskorak iz često prevladavajućeg neprofesionalnog i komercijalizirano usmjerenog multimedijskog svijeta koji nerijetko za temeljni cilj nema stvarno poticanje punog razvoja djece, već njihovu manipulaciju. Ciljanu skupinu kojoj je namijenjen ovaj priručnik i obrazovni softver predstavljaju učenici i učitelji nižih razreda osnovne škole (I-IV razred). DVD (i priručnik za učitelje koji ga prati) kreiran je na način da uvažava znanstvene spoznaje razvojnih pristupa odgoju i obrazovanju djece, kao i kognitivne psihologije koja promiče važnost aktivne uloge učenika, poticanje mišljenja, razumijevanja, bez pretjeranih, suvišnih ili nerazumljivih uputa. DVD obuhvaća sedam temeljnih područja i pet nastavnih predmeta (matematika, materinji jezik, svijet oko nas, muzički i likovni odgoj). Sadržaji navedenih područja ne predstavljaju sistematizirano nastavno gradivo temeljnih nastavnih predmeta već je cjelokupni sadržaj isključivo namijenjen njihovom obogaćivanju. Autorova kreativnost i iskustvo u radu na problemu kojim se suvereno i sustavno bavi dugi niz godina, evidentna je i kroz 175 animiranih problemskih zadataka, velikim dijelom praktičnog karaktera. Autor dr.sc. Slavoljub Hiilčenko u kreiranju ovog originalnog DVD-a (i pratećeg priručnika za učitelje) ne zaboravlja niti biblioteku crteža i zvuka i to sa preko 1000 jedinica namijenjenih učiteljima i početnim koracima animiranja. Uvidom u sadržaj priručnika i DVD-a kao recenzent zaključujem da implemantacija u odgojno-obrazovnoj praksi omogućava zanimljiv način usvajanja znanja, potiče razvoj logičnog mišljenja, opažanja i kombiniranja različitih odgojno-obrazovnih aspekata. Autor sadržajno i metodički uspijeva stvoriti neke od ključnih preduvjeta za poticanje kognitivnih i konativnih sposobnosti, te razvoj manipulativne sposobnosti gornjih ekstremiteta kao i općenito što udovoljava složenim zahtjevima za poticanje kreativnosti putem rješavanja različitih problemskih zadataka. Jedan je od brojnih postavljenih ciljeva ovog priručnika, odnosno DVD-a da učenici «nesvjesno» preuzimaju aktivnu ulogu u stjecanju znanja. Nesumnjivo, «društvo znanja», «društvo koje uči», «cjeloživotno učenje», nije moguće ostvariti bez aktivne uloge svakog pojedinaca ponaosob, što je jedna u nizu centralnih zadaća odgoja i obrazovanja već u ranom životnom periodu. Autor dr.sc. Slavoljub Hilčenko kritički pristupa problemu rigidnih pristupa u obrazovanju djece te smatra ukoliko povežemo obrazovnu strategiju koju nemamo, informatičku tehnologiju kojom ne raspolažemo i uzmemo u obzir činjenicu «kompjuterske generacije», onda se očekuje da se i jednima i drugima pruži primjerena pomoć. Kreatori odgojno-obrazovnih softvera pri tome imaju nezahvalnu ulogu. Kritički pristup autora razvidan je i prema neuspjeloj reformi obrazovanja koja je prema njegovom mišljenju u stvari samo kozmetička intervencija i posljedica svekolike društvene anemije prema odgoju i obrazovanju. Tekst i jezik kojim se autor dr.sc.Slavoljub Hilčenko koristi je jednostavan, razumljiv, a priručnik osim što je namijenjen učiteljima ima potencijalno i širu namjenu prema svima onima koji žele da primijene nešto novo, drugačije, koji su kreativni, maštoviti, a imaju ponekad osjećaj inferiornosti u odnosu na uporabu računala. Priručnik je popraćen DVD-om koji se može smatrati poprilično «liberalnim» u odnosu na trenutno egzistirajuću tradicionalnu školu i nije pretjerano istaknuti da je u određenom smislu i ispred nekih dosadašnjih stavova izdavačkih kuća i njihovih kreatora programa. 4. ZAKLJUČNO MIŠLJENJE RECENZENTA Suvremeno društvo postavlja potrebu i za suvremenim obrazovanjem, a time i obrazovanjem učitelja koji prate aktualna pedagoška i znanstveno-tehnička zbivanja. Obrazovni sustav počevši od predškolskog i ranog školskog perioda neminovno je da se suoči sa činjenicom važnosti cjeloživotnog učenja kao preduvjeta u primjerenom poticanju razvoja djece modernog doba. S obzirom na društvenu i znanstveno-stručnu važnost jednog od respektabilnih odgojno-obrazovnih problema kojem autor u ovome radu na originalan i suveren način pristupa, te iznosi argumente i vlastitu viziju pristupu odgoju i obrazovanju «suvremene generacije» djece, kao i potrebe redizajniranja rigidnog i često neučinkovitog pristupa usavršavanju učitelja predlažem da se priloženi tekst i DVD objavi kao originalan znanstveno-stručni priručnik autora dr.sc. Slavoljuba Hilčenka. Prof. dr.sc. Jasminka Zloković U Rijeci, 15.06.2009.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Hilčenko, Slavoljub
Igre. Od igre do računara. Višenamjensli didaktičko-metodički priručnik za multimedijalni obrazovni softver, 2009. (ostalo).
Hilčenko, S. (2009) Igre. Od igre do računara. Višenamjensli didaktičko-metodički priručnik za multimedijalni obrazovni softver. 1. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Hil\v{c}enko, Slavoljub}, year = {2009}, keywords = {igre, ra\v{c}unalo, obrazovanje, razvoj djece}, title = {Igre. Od igre do ra\v{c}unara. Vi\v{s}enamjensli didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ki priru\v{c}nik za multimedijalni obrazovni softver}, keyword = {igre, ra\v{c}unalo, obrazovanje, razvoj djece} }
@unknown{unknown, author = {Hil\v{c}enko, Slavoljub}, year = {2009}, keywords = {games, computers, educational, development children}, title = {Games. From games to Computers. Multipurpose didactic - metodical manuel for multimediall educational softwere}, keyword = {games, computers, educational, development children} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font