Pregled bibliografske jedinice broj: 495971
Prognoziranje i praćenje dobiti (gubitka) u trgovačkom društvu
Prognoziranje i praćenje dobiti (gubitka) u trgovačkom društvu // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 56 (2005), 7-8; 523-543 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 495971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prognoziranje i praćenje dobiti (gubitka) u trgovačkom društvu
(Forecasting and Monitoring Profit (Loss)in Commercial Companies)
Autori
Bolfek, Berislav
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 56
(2005), 7-8;
523-543
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
prognoziranje; eksponencijalno izglađivanje; prosječna apsolutna prognostička pogreška; dobit i gubitak; trgovačko društvo
(business forecasting; exponential smoothing; mean absolute error; profit and loss; company)
Sažetak
U trgovačkim društvima je ponekad prisutno zakašnjenje u informiranju menadžmenta o visini dobiti ili gubitka, što uzrokuje teškoće menadžmentu pri upravljanju poslovnim rezultatom. Stoga je svrha ovog rada izraditi i provjeriti model za prognoziranje i praćenje dobiti (gubitka) u trgovačkom društvu, koji će menadžmentu omogućiti prognoziranje i praćenje poslovnog rezultata svaki mjesec u tekućoj godini. Od poznatih metoda za prognoziranje, dvije su uzete u uži izbor ; metoda eksponencijalnog izglađivanja i metoda eksponencijalnog izglađivanja s trendom. Provjerom točnosti prognostičkih metoda pomoću prosječne apsolutne prognostičke pogreške (MAE – mean absolute error), odabrana je metoda eksponencijalnog izglađivanja jer je pokazala veću točnost u prognoziranju nego metoda eksponencijalnog izglađivanja s trendom, kod obrade poslovnih rezultata komunalnog trgovačkog društva. Model je postavljen tako da svaki mjesec u poslovnoj godini, prognozira dobit ili gubitak na godišnjoj razini, tj. na dan 31. prosinca prognozirane godine. Tako u siječnju daje prognozu za svih dvanaest mjeseci u godini, dok u veljači model daje prognozu za razdoblje veljača – prosinac, a za siječanj uzima u obzir ostvarene poslovne rezultate. Isti slijed prognoziranja i praćenja se ponavlja za period ožujak – prosinac, pa sve do kraja tekuće godine. Testiranjem modela za prognoziranje i praćenje dobiti (gubitka) sa podacima iz komunalnog trgovačkog društva, dokazana je primjenjivost modela u trgovačkim društvima s tim, da je model potrebno integrirati u informacijski sustav trgovačkog društva. Ovaj model pruža menadžmentu mogućnost poduzimanja pravovremenih preventivnih korektivnih akcija, radi postizanja planiranih ciljeva poslovne politike, odnosno ostvarivanje načela upravljanja poslovnim rezultatom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- EconLit
- Journal of Economic Literature
- AGRIS
- GEOBASE (TM)
- International Bibliography of the Social Sciences: Economics