Pregled bibliografske jedinice broj: 495960
Položaj gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskome obrazovnome sustavu-iskustva i stavovi
Položaj gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskome obrazovnome sustavu-iskustva i stavovi // Hrvatski kao drugi i strani jezik
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 495960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Položaj gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskome obrazovnome sustavu-iskustva i stavovi
(The Status of Burgenland Croatian in the Austrian education system - personal experience and attitudes)
Autori
Ščukanec, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Hrvatski kao drugi i strani jezik
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.12.2010. - 21.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
gradišćanskohrvatski; jezične biografije; obrazovanje u Austriji; očuvanje jezika
(Burgenland Croatian; language biographies; education in Austria; language preservation)
Sažetak
Gradišćanskohrvatski jezik, jezik hrvatske manjine čiji su preci prije pet stotina godina napustili svoju domovinu i naselili područja zapadne Ugarske, Donje Austrije, južne Moravske te jug današnje Slovačke, u austrijskoj se pokrajini Gradišće očuvao i nakon više stoljeća. No posljednjih se desetljeća broj govornika znatno smanjio, a i dalje neprestano opada, zbog čega se gradišćanskohrvatski jezik danas nalazi na UNESCO-vom popisu ugroženih jezika. U okviru opsežnijeg istraživanja njemačko-hrvatskih jezičnih dodira u Gradišću ispitali smo i položaj gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskim školama. U ovom ćemo izlaganju predstaviti dio korpusa u kojemu ova problematika najviše dolazi do izražaja – jezične biografije. U našem smo istraživanju prikupili više od 30 jezičnih biografija, što u pisanome obliku, što u obliku intervjua koje smo snimili tijekom boravka na terenu. Svi su se ispitanici dotaknuli položaja gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskim obrazovnim institucijama ističući kako bi škola, uz obitelj, trebala predstavljati temelj očuvanja jezika, kulture, tradicije i identiteta. Je li tome doista tako i pridonosi li obrazovni sustav spašavanju gradišćanskohrvatskoga jezika od izumiranja doznat ćemo iz jezičnih biografija nekih od ispitanika koji su sa nama podijelili svoja iskustva i razmišljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300869-0826 - Njemački i hrvatski u dodiru - sociokulturni aspekti i komunikacijske paradigme (Glovacki-Bernardi, Zrinjka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Ščukanec
(autor)