Pregled bibliografske jedinice broj: 495558
Radna terapija kod osoba s intelektualnim teškoćama
Radna terapija kod osoba s intelektualnim teškoćama // Knjiga sažetaka Međunarodnog stručnog simpozija "Različiti po sposobnostima, jednaki u pravima" / Muraja, Vesna (ur.).
Zagreb: Centar za rehabilitaciju, 2007. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 495558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Radna terapija kod osoba s intelektualnim teškoćama
(Occupational therapy for people with intellectual disabilities)
Autori
Šimunović, Dubravka ; Škrbina, Dijana ; Radić, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka Međunarodnog stručnog simpozija "Različiti po sposobnostima, jednaki u pravima"
/ Muraja, Vesna - Zagreb : Centar za rehabilitaciju, 2007
Skup
Međunarodni stručni simpozij "Različiti po sposobnostima, jednaki u pravima"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.11.2007. - 23.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
radna terapija; radni terapeut; aktivnost; radno terapijska procjena i radno terapijska intervencija
(occupational therapy; occupational therapist; occupation; occupational therapy assessment and intervention)
Sažetak
Za planiranje rehabilitacijske skrbi osoba s intelektualnim teškoćama nije dovoljno samo utvrđivanje medicinske dijagnoze već pobliže definiranje i odgovaranje na pitanja kako takvo stanje utječe na funkcioniranje osobe u svakodnevnom životu. Važno je dijete pravovremeno habilitirati, kao bi moglo iskoristiti svoje potencijale, sudjelovati u aktivnostima svakodnevnog života (aktivnosti samozbrinjavanja, aktivnosti produktivnosti i aktivnosti slobodnog vremena), te time povećati kvalitetu života, a sve sa krajnjim ciljem reintegracije u život zajednice. Upravo to je glavna zadaća radnog terapeuta. Radni terapeuti vjeruju da postoji jaka veza između aktivnosti, zdravlja i blagostanja. Jakost utjecaja aktivnosti na zdravlje ovisi o odnosu između osobe-okoline-aktivnosti. Radni terapeut u planiranju intervencije kod djece s intelektualnim poteškoćama koristi različite pristupe i modele. Radno terapijski intervju obitelji čini okosnicu u planiranju radno terapijske intervencije. Radni terapeut kao član interdisciplinarnog tima ima za potrebu promatrati aktivnosti djeteta, vrstu i učestalost obavljanja aktivnosti. Radno terapijsko promatranje radnom terapeutu služi kao prediktor za izbor radno terapijskog modela, što ujedno definira daljnji pristup u radno terapijskom intervenciji. U svrhu procjenjivanja radni terapeut kod djece s intelektualnim poteškoćama koristi različite metode procjenjivanja ovisno o tome da li želi procijeniti osobu, aktivnost ili okružje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita