Pregled bibliografske jedinice broj: 495463
Kreativne tehnike u funkciji reedukacije psihomotorike
Kreativne tehnike u funkciji reedukacije psihomotorike // Zbornik radova: Fizioterapija - vještina i kreativnost / Rađenović, Ozren ; Schuster, Snježana (ur.).
Zagreb: Reprograph d.o.o., 2009. (demonstracija, međunarodna recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 495463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativne tehnike u funkciji reedukacije psihomotorike
(Creative techniques in psychomotor reeducation)
Autori
Škrbina, Dijana ; Kiseljak, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Izvornik
Zbornik radova: Fizioterapija - vještina i kreativnost
/ Rađenović, Ozren ; Schuster, Snježana - Zagreb : Reprograph d.o.o., 2009
ISBN
978-953-6239-12-2
Skup
1. Kongres Studija fizioterapije Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu s međunarodnim sudjelovanjem "Fizioterapija - vještina i kreativnost"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.04.2009. - 04.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
reedukacija psihomotorike ; kreativni mediji ; kreativni i adaptivni potencijal
(psychomotor reeducation ; creative media ; creative and adaptive potential)
Sažetak
U suvremenim znanstvenim i kliničkim istraživanjima sve više se ističe potreba interdisciplinarnog proučavanja povezanosti različitih područja. Posebno se naglašava važnost odabira adekvatnih integrativnih, suportivnih metoda intervencija usmjerenih na restituciju psihosocijalnih i neuromotornih funkcija pojedinca. Razvojem različitih znanstvenih misli razvijaju se nova interdisciplinarna područja poput art terapije, te novih metoda intervencija u dijagnostici, edukaciji, liječenju i rehabilitaciji, koje su karakterizirane sinergijom funkcionalnih, psihosocijalnih, edukacijskih i psihoterapijskih utjecaja. Sagledavajući pojedinca sa biopsihosocijalnog aspekta interdisciplinarnim pristupom moguće je aktualizirati kreativne potencijale pojedinca, postići terapijsku katarzu, te autoregulaciju biodinamičkih i psihosocijalnih procesa vezanih uz doživljaj sebe. Danas postoje brojne definicije i brojni pristupi izučavanju kompleksnog fenomena kreativnosti. Odgovori na važna pitanja o prirodi kreativnosti nisu jednoznačni jer se kreativnosti može pristupati na različite načine. U novije vrijeme kreativnost se tumači kao vrsnoća i kao područno-specifična karakteristika, tako primjerice razvoj motoričke kreativnosti podrazumijeva razvoj samopouzdanja i razvoj kreativne mašte, razvijanje tehnika divergentnog mišljenja i njegove upotrebe u rješavanju psihomotornih problema, razvijanje motoričkih sposobnosti i stvaranje skupa specifičnih motoričkih znanja manipulativnog karaktera. Psihomotorno ponašanje pojedinca ovisi o broju tzv. neuromotornih funkcija odnosno, aferentnih i eferentnih mehanizama posredstvom kojih osoba postaje svjesna doživljenog podražaja, a također i svoje voljne aktivnosti. Reedukacija psihomotorike se oslanja na poznato senzomotorno iskustvo i psihomotorni čin, čime se preuvježbavaju iskustava pojedinca u situacijama disharmoničnog psihomotornog razvoja, te se ostvaruje komunikacija preko tijela i pokreta.U reedukaciji psihomotorike motorna aktivnost i tjelesni dijalog usmjereni su na reintegraciju funkcionalne cjelovitosti psihomotorike pojedinca, čime će se pojedinac osposobiti za kreativan način odabiranja i ostvarivanja adekvatnih adaptivnih obrazaca koji mu nedostaju. Namjera predložene radionice je povećati razlikovnu moć opažaja usmjeravanjem pozornosti sudionika na svojstva različitih kiparskih medija, razlike u korištenju tih medijima, te omogućiti sudionicima da manipuliranjem različitim medijima dožive motoričko-emotivni aspekt stvaranja nečeg novog. Radionica predstavlja početni napor da se predstavi mogućnost korištenja nekih od likovnih tehnika sa ciljem osvještavanja vlastitih kreativnih i adaptivnih potencijala sudionika, njihove uzajamnosti i međusobne određenosti. Radionica je zamišljena i kao prostor za oslobađanje čovjekove kreativnosti, kreativne energije i razmišljanja koje je često u ljudima potisnuto. Na kraju radionice namjera je navesti sudionike na verbaliziranje iskustava, kako bi bili potaknuti za nove ideje u rješavanju problema i kreativno mišljenje, kojim se mogu unaprijediti i oplemeniti vještine za učinkovitije, proaktivno djelovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb