Pregled bibliografske jedinice broj: 494878
Povezanost emocionalne kompetencije i te mašte i empatije odgojitelja sa stavovima o darovitoj djeci.
Povezanost emocionalne kompetencije i te mašte i empatije odgojitelja sa stavovima o darovitoj djeci. // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 24 (2010), 2; 65-90 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 494878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost emocionalne kompetencije i te mašte i empatije odgojitelja sa stavovima o darovitoj djeci.
(Correlatin between preschool teachers' emotional competence, imagination and empathy and their attitudes about gifted children)
Autori
Sindik, Joško
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 24
(2010), 2;
65-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
predškolska djeca; odgojitelji; darovitost; empatija; kanonička korelacija
(preschool children; preschool teachers; giftedness; empathy; canonical correlation)
Sažetak
Osnovni cilj rada je ispitivanje povezanosti emocionalne kompetencije, mašte i empatije odgojitelja te njihovog stava prema darovitoj djeci. Sudionici su bili svi odgojitelji Dječjeg vrtića «Šegrt Hlapić» te Dječjeg vrtića «Trnsko» u Zagrebu. Dakle, ispitali smo 86 sudionika, primijenivši tri mjerna instrumenta: E-upitnik sa skalama empatije i mašte, Upitnik emocionalne kompetencije UEK15 te upitnik Stavova prema darovitoj djeci. Rezultati su pokazali da svi korišteni instrumenti imaju zadovoljavajuću pouzdanost i konstruktnu valjanost. Eksploratornom komponentnom analizom utvrdili smo jednu glavnu komponentu upitnika Stavovi prema darovitima. Nismo utvrdili statistički značajnu povezanost između varijabli mašta i empatija te grupe varijabli emocionalne kompetencije (percepcija emocija, sposobnost izražavanja emocija, sposobnost upravljanja emocijama), kao ni između varijabli emocionalne kompetencije te stavova prema darovitoj djeci. Međutim, pronašli smo statistički značajnu negativnu povezanost između varijabli mašta i empatija te stavova (predrasuda) prema darovitoj djeci. Relativno mali broj sudionika ograničava nam mogućnost generalizacije, te bi u budućim istraživanjima bilo pogodnije koristiti veći i reprezentativniji uzorak, uz osiguravanje još veće anonimnosti sudionika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Dubrovniku
Profili:
Joško Sindik
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing