Pregled bibliografske jedinice broj: 494578
Terenska nastava u povijesnom pejsažu
Terenska nastava u povijesnom pejsažu // 2. Međunarodni intenzivni seminar waldorfske pedagogije, Zagreb - Beč: Učiteljski fakultet Zagreb i Zentrum für Kultur und Pädagogik Wien, Centar Rudolf Štajner, Daruvar, 2004.
Daruvar, Hrvatska, 2004. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 494578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terenska nastava u povijesnom pejsažu
(Fieldwork Education in the Historical Landscape)
Autori
Schejbal, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
2. Međunarodni intenzivni seminar waldorfske pedagogije, Zagreb - Beč: Učiteljski fakultet Zagreb i Zentrum für Kultur und Pädagogik Wien, Centar Rudolf Štajner, Daruvar, 2004.
Mjesto i datum
Daruvar, Hrvatska, 2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenici; izlet; teren; pejsaž; nastava; arheologija; povijest; lokaliteti; Stari grad Sirač; manastir Pakra; Općina Sirač; Daruvar
(students; excursion; fieldwork; landscape; education; archaeology; history; sites; Stari grad Sirač; monastery Pakra; Municipality Sirač; Daruvar)
Sažetak
U programu jednodnevnog izleta tijekom seminara održano je i predavanje na lokalitetima Stari grad Sirač i manastir Pakra u Općini Sirač. Wladorfskim učiteljima i odgajateljima prikazane prednosti terenske nastave učenja povijesti na dva različita lokaliteta, jednom arheološkom i jednom povijesnom. Srednjovjekovni Stari grad Sirač (13./14. st.) je devastirani arheološki lokalitet s vidljivim rudimentima sačuvanih fortifikacija . Upravo su započela arheološka istraživanja i konzervacija arhitekture. Povijest pravoslavnog manastira Pakra s vrlo očuvanom crkvom (1779.) i ruševnim manastirskim objektima u šumovitom kanjonu rijeke Pakre u pobrđu Papuka važna je za povijest poslijeturskog perioda ovih krajeva. Položaj manastira u pejsažu, njegovo arhitektonsko-konzervatorsko stanje, monumentala crkva s velikim ikonostasom snažno senzibilizira svakog posjetitelja. Štoviše, manastir je napušten, u njemu nema više monaha. Na brežuljku iznad na groblju vidi se ruševina kapele. Oba primjera ukazuju da terenski način nastave u dojmljivom romantičarskom pejsažu ukoliko je argumentiran i s npr. lokalnim legendama i sačuvanom povijesnom topografijom i toponimijom zainteresira i zaintrigira učenika, ostavlja na njega dubok dojam i potiče ga na samostalno istraživanje, stjecanje spoznaja i usvajanje novih znanja pogotovo ako su ispričana događanja smještena u kontekst povijesnih europskih zbivanja ili potkrepljena recentnim arheološkim materijalom.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest, Arheologija
POVEZANOST RADA