Pregled bibliografske jedinice broj: 494356
Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup
Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup // Kroatologija, 1 (2010), 1; 75-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 494356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup
(Advertisements in Newspapers Naša sloga: a Semiotic Approach)
Autori
Bertoša, Mislava
Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 1
(2010), 1;
75-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
reklame; semiotika; društveni diskurs; Istra; devetnaesto stoljeće; list Naša sloga
(advertisements; semiotics; social discourse; Istria; 19th century; Naša sloga)
Sažetak
U radu se analizira zadaća reklama u “poučnom, gospodarskom i političnom listu” Naša sloga koji je izlazio od 1. lipnja 1870. do 25. svibnja 1915. godine u Trstu i Puli. Pristup je semiotički, što znači da se reklame ne promatraju kao odraz neke a priori postojeće stvarnosti (lažan ili iskrivljen ili vjerodostojan), nego kao jedan od njezinih konstitutivnih elemenata, podjednako važan kao i politika, ekonomija, sustavi informacija, pravo i tako dalje. Reklame tako ne odražavaju stvarnost, one jesu njezin dio, djeluju učinkovito u njoj, daju prinos njezinu stvaranju, mijenjaju ili preoblikuju. Vodeći računa o povijesnom i društvenom kontekstu u kojem je pojava Naše sloge imala iznimno značenje za hrvatsko stanovništvo u Istri, analiza reklama posebice je usmjerena prema njihovoj društvenoj i mogućoj političkoj ulozi. Pokušava se pokazati da su reklame u listu Naša sloga bile ravnopravno uvrštene u protok različitih vrsta obavijesti i sadržaja koje je list objavljivao – političkih i nacionalnih, književnih, savjeta o poljodjelstvu, vijesti o školstvu – i da su nedvojbeno bile shvaćene kao relevantan izvor informacija, mjesto širenja novih znanstvenih spoznaja i postignuća, razmjene iskustava i savjetovanja. Tako su od početka funkcionirale kao bitan društveni diskurs onoga doba, moćno sredstvo u službi različitih ideologija koje je utjecalo na oblikovanje kolektivnih znanja, iskustava i identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0743 - Konstrukcija i struktura jezičnog identiteta (Erdeljac, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Mislava Bertoša
(autor)