Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 494356

Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup


Bertoša, Mislava
Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup // Kroatologija, 1 (2010), 1; 75-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 494356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup
(Advertisements in Newspapers Naša sloga: a Semiotic Approach)

Autori
Bertoša, Mislava

Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 1 (2010), 1; 75-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
reklame; semiotika; društveni diskurs; Istra; devetnaesto stoljeće; list Naša sloga
(advertisements; semiotics; social discourse; Istria; 19th century; Naša sloga)

Sažetak
U radu se analizira zadaća reklama u “poučnom, gospodarskom i političnom listu” Naša sloga koji je izlazio od 1. lipnja 1870. do 25. svibnja 1915. godine u Trstu i Puli. Pristup je semiotički, što znači da se reklame ne promatraju kao odraz neke a priori postojeće stvarnosti (lažan ili iskrivljen ili vjerodostojan), nego kao jedan od njezinih konstitutivnih elemenata, podjednako važan kao i politika, ekonomija, sustavi informacija, pravo i tako dalje. Reklame tako ne odražavaju stvarnost, one jesu njezin dio, djeluju učinkovito u njoj, daju prinos njezinu stvaranju, mijenjaju ili preoblikuju. Vodeći računa o povijesnom i društvenom kontekstu u kojem je pojava Naše sloge imala iznimno značenje za hrvatsko stanovništvo u Istri, analiza reklama posebice je usmjerena prema njihovoj društvenoj i mogućoj političkoj ulozi. Pokušava se pokazati da su reklame u listu Naša sloga bile ravnopravno uvrštene u protok različitih vrsta obavijesti i sadržaja koje je list objavljivao – političkih i nacionalnih, književnih, savjeta o poljodjelstvu, vijesti o školstvu – i da su nedvojbeno bile shvaćene kao relevantan izvor informacija, mjesto širenja novih znanstvenih spoznaja i postignuća, razmjene iskustava i savjetovanja. Tako su od početka funkcionirale kao bitan društveni diskurs onoga doba, moćno sredstvo u službi različitih ideologija koje je utjecalo na oblikovanje kolektivnih znanja, iskustava i identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-0743 - Konstrukcija i struktura jezičnog identiteta (Erdeljac, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mislava Bertoša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bertoša, Mislava
Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup // Kroatologija, 1 (2010), 1; 75-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bertoša, M. (2010) Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup. Kroatologija, 1 (1), 75-88.
@article{article, author = {Berto\v{s}a, Mislava}, year = {2010}, pages = {75-88}, keywords = {reklame, semiotika, dru\v{s}tveni diskurs, Istra, devetnaesto stolje\'{c}e, list Na\v{s}a sloga}, journal = {Kroatologija}, volume = {1}, number = {1}, issn = {1847-8050}, title = {Reklame u listu Na\v{s}a sloga: semioti\v{c}ki pristup}, keyword = {reklame, semiotika, dru\v{s}tveni diskurs, Istra, devetnaesto stolje\'{c}e, list Na\v{s}a sloga} }
@article{article, author = {Berto\v{s}a, Mislava}, year = {2010}, pages = {75-88}, keywords = {advertisements, semiotics, social discourse, Istria, 19th century, Na\v{s}a sloga}, journal = {Kroatologija}, volume = {1}, number = {1}, issn = {1847-8050}, title = {Advertisements in Newspapers Na\v{s}a sloga: a Semiotic Approach}, keyword = {advertisements, semiotics, social discourse, Istria, 19th century, Na\v{s}a sloga} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font