Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 494350

Kulturna baština – jedan primjer učenja o lokalnoj baštini


Schejbal, Berislav
Kulturna baština – jedan primjer učenja o lokalnoj baštini // 1. Međunarodni intenzivni seminar waldorfske pedagogije Zagreb - Beč: Učiteljski fakultet Zagreb i Zentrum für Kultur und Pädagogik Wien
Daruvar, Hrvatska, 2003. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 494350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kulturna baština – jedan primjer učenja o lokalnoj baštini
(The Cultural Heritage - one Example of the Learning of Local Heritage)

Autori
Schejbal, Berislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
1. Međunarodni intenzivni seminar waldorfske pedagogije Zagreb - Beč: Učiteljski fakultet Zagreb i Zentrum für Kultur und Pädagogik Wien

Mjesto i datum
Daruvar, Hrvatska, 18.07.2003. - 22.07.2003

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
učenje; škola; mladež; kulturna baština; lokalna baština; razumjevanje; istraživanje; svijest; zaštita; dodatne vrijednosti
(learning; school; youths; cultural heritage; local heritage; conciousness; research; appreciation; protection; additional value)

Sažetak
Učenje o kulturnoj baštini, nalijeđu i njezinoj važnosti u školi daje najbolje rezultate kada se stavi u kontekst izučavanja i proučavanja na neposrednim primjerima lokalne baštine poznate učenicima. Kulturna baština povijesni je fenomen. Edukacija započinje osnovnim stjecanjem znanja iz povijesti i umjećem razumjevanja baštine. Nastavlja se na interpretaciji i kritičkom promatranju baštine odnosno spomenika kulture, u ovom slučaju starih dvoraca, njihovih ruševina i arheoloških lokaliteta na terenu, u prirodi ili urbanoj cjelini pripadajućeg naselja. Današnji nepokretni "stari" srednjovjekovni spomenici kulture (dvorci, utvrde, crkve) sačuvani ili u ruševnom stanju iz predturskog razdoblja u kontinentalnom dijelu RH našli su se mnogo kasnije u fokusu putopisaca, arheologa amatera ili prvih stručnjaka konzervatora, tek negdje u kasnom 18. st. Tada su spomenici bili mnogo bolje sačuvani nego danas. O njihovom tadašnjem stanju svjedoče različiti arhivski pisani i likovni izvori: skice i crteži umjetnika i ljubitelja starina, njihova pisma državnim službama, bilješke putopisaca, prve vojne i katastarske karte, stare razglednice, stari novinski članici, a zatim i fotografije. Izlaskom na teren npr. arheološki lokalitet te usporedbom današnjeg stanja i nekadašnje situacije iz sačuvanih dostupnih povijesnih izvora odnosno dokumenata učenici će moći rekonstruirati kontiuitet nestajanja i propadanja spomenika kulture. To će im pomoći da steknu umijeće interpretacije, analize i kritičkog promatranja baštine i baštinskih fenomena. Na taj način će bolje razumjeti društvene, gospodarske i političke aspekte vremena u kojem je ta baština nastala, razvijala se i počela propadati namjestu njihove lokalne zajedice. Na kraju, kompleksnost samog fenomena i svih aspekata koji formiraju i utječu na baštinu ukazuju na neophodnost njezine zaštite i stvaranje znanja za kvalitetno upravljanje baštinom pridonoseći time stvaranju novih, dodatnih vrijednosti i time doprinositi povećanju kvalitete života.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest, Arheologija



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Schejbal, Berislav
Kulturna baština – jedan primjer učenja o lokalnoj baštini // 1. Međunarodni intenzivni seminar waldorfske pedagogije Zagreb - Beč: Učiteljski fakultet Zagreb i Zentrum für Kultur und Pädagogik Wien
Daruvar, Hrvatska, 2003. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Schejbal, B. (2003) Kulturna baština – jedan primjer učenja o lokalnoj baštini. U: 1. Međunarodni intenzivni seminar waldorfske pedagogije Zagreb - Beč: Učiteljski fakultet Zagreb i Zentrum für Kultur und Pädagogik Wien.
@article{article, author = {Schejbal, Berislav}, year = {2003}, keywords = {u\v{c}enje, \v{s}kola, mlade\v{z}, kulturna ba\v{s}tina, lokalna ba\v{s}tina, razumjevanje, istra\v{z}ivanje, svijest, za\v{s}tita, dodatne vrijednosti}, title = {Kulturna ba\v{s}tina – jedan primjer u\v{c}enja o lokalnoj ba\v{s}tini}, keyword = {u\v{c}enje, \v{s}kola, mlade\v{z}, kulturna ba\v{s}tina, lokalna ba\v{s}tina, razumjevanje, istra\v{z}ivanje, svijest, za\v{s}tita, dodatne vrijednosti}, publisherplace = {Daruvar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Schejbal, Berislav}, year = {2003}, keywords = {learning, school, youths, cultural heritage, local heritage, conciousness, research, appreciation, protection, additional value}, title = {The Cultural Heritage - one Example of the Learning of Local Heritage}, keyword = {learning, school, youths, cultural heritage, local heritage, conciousness, research, appreciation, protection, additional value}, publisherplace = {Daruvar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font