Pregled bibliografske jedinice broj: 494105
Kompetetencije odgajatelja i suvremena odgojno - obrazovna praksa
Kompetetencije odgajatelja i suvremena odgojno - obrazovna praksa // Kompetencije i kompetentan učitelj / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 119-125 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 494105 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetetencije odgajatelja i suvremena odgojno - obrazovna praksa
(Competencies of preschool teacher in education practice)
Autori
Šagud, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kompetencije i kompetentan učitelj
/ Babić, Nada - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 119-125
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
Kompetencije i kompetentan učitelj
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije odgajatelja; kurikulum; akcijsko istraživanje; obrazovanje odgajatelja
(preschool teacher competences; learning organization; reflexive practioner)
Sažetak
Formalna razina izgrađivanja profesionalnih kompetencija odgajatelja tijekom njihovog obrazovanja, nužan je, ali ne i jedini korak u građenju njegovog profesionalnog identiteta. Profesionalna se praksa svakog odgajatelja realizirau specifičnom, dinamičnom i vrlo kompleksnom kontekstu pa bi u stvaranju i razvijanju njegovih kompetencija trebao dominirati multidimenzionalni pristup. Pri procjenjivanju nužnih kompetencija odgajatelja nailazimo na pristupe koji su primarno orijentirani na znanja i vještine potrebne za uspješno obavljanje specifičnih profesionalnih zadaća, a koje se nerijetko uvježbavaju i prakticiraju u izoliranim i pojedinačnim situacijama učenja preko modela koji uz to naglašavaju osobnu i etičku dimenziju do gledišta koja nastoje stvoriti cjelovite i dinamičke modele. U radu se analiziraju nužne komponente kompetencije odgajatelja koje su povezane s razvojem vještina istraživanja svoje i tuđe pedagoške prakse s ciljem prepoznavanja i mijenjanja različitih pristupa koje odgajatelj primjenjuje u svom odgojno - obrazovnom radu (participiranje u akcijskim istraživanjima). Nadalje, "novi odgajatelj" se promišlja s pozicije refleksivne prakse koja omogućuje njegov razvoj od "naprednog početnika" do "kompetentnog profesionalca".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Šagud
(autor)