Pregled bibliografske jedinice broj: 494039
Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme)
Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme) // Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" : tematski zbornik
Tuzla, Bosna i Hercegovina: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011. str. 47-56 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 494039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme)
(Early childhood and preschool educational institutions-the area of primary prevention of behavioural disorders (new paradigms))
Autori
Ljubetić, Maja ; Mandarić, Anita ; Zubac, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" : tematski zbornik
/ - : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011, 47-56
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 11.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca ; odgojitelji ; prevencija ; roditelji ; ustanove
(children ; preschool educators ; prevention ; institutions)
Sažetak
Nova znanstvena istraživanja u području pedagogije, psihologije, neuroznanosti, medicine, prava, i sl., rezultirala su promjenom paradigmi o ranom razvoju i odgoju djece te percepcije ustanova ranog i predškolskog odgoja. Primarna uloga ovih ustanova jest osigurati: kvalitetnu skrb, odgoj i obrazovanje djece u dobi od šest mjeseci do polaska u školu ; kvalitetne uvjete za optimalno zadovoljenje potreba djece ; poticajan odgojno-obrazovni kontekst za razvoj potencijala sve djece te razvijati i unaprjeđivati partnerski odnos s njihovim roditeljima i lokalnom zajednicom na dobrobit djece. Posebna pozornost posvećuje se kulturi ustanove, kvaliteti komunikacije na svim razinama, vođenju, slobodi izbora, suradnji te osvješćivanju vlastite odgovornosti. Ustanove koje funkcioniraju prema ovim načelima, postaju tako polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju djece rane i predškolske dobi te poligoni za stjecanje i unaprjeđivanje pedagoške kompetencije roditelja. Kompetentni stručnjaci u ustanovama ranog i predškolskog odgoja (stručni suradnici, odgojitelji, ravnatelji) senzibilizirani su za prepoznavanje djece i obitelji u riziku te osposobljeni za izradu i provedbu preventivnih programa koji taj rizik mogu umanjiti i/ili otkloniti. Preventivni programi usmjereni prema djeci i njihovim roditeljima, samo su jedan od značajnih čimbenika tvorbe kurikuluma ustanova ranog i predškolskog odgoja. Kompetentni roditelji i odgojitelji te kvalitetno i poticajno okruženje i ozračje preduvjeti su zdravog razvoja djece rane i predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu