Pregled bibliografske jedinice broj: 494035
Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre
Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre, 2010., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 494035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre
(The Approach to Analysis of Presentation and Valorisation of Heritage - A Case Study of Istria)
Autori
Zupanc, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.04
Godina
2010
Stranica
296
Mentor
Fuerst-Bjeliš, Borna
Ključne riječi
baština; Istra; prezentacija; turizam; komunikacija
(heritage; Istria; presentation; tourism; communication)
Sažetak
Predmet istraživanja ovog rada je prezentacija i vrednovanje baštine u Istarskoj županiji. Temeljna pretpostavka jest da je baština (kulturna i prirodna) značajan element koji se koristi u prezentaciji prostora (mjesta, općina ili gradova). Glavni je cilj istražiti, u kojoj mjeri i na koji način, se baština koristi u sredstvima komunikacije (razglednicama, brošurama i internetskim stranicama) kao reprezentant prostora. Istraživanje se temelji se na sljedećim hipotezama: 1. kulturna baština se kao resurs nedovoljno koristi u promociji pojedinih naselja tj. općina/gradova, 2. postoje razlike u reprezentaciji baštine između priobalnih naselja tj. općina/gradova te općina/gradova tj. naselja u unutrašnjosti Istarske županije, 3. kulturna baština je zastupljenija u promociji tj. prezentaciji općina/gradova tj. naselja u unutrašnjosti županije, 4. kulturna baština zastupljenija je u turističkoj reprezentaciji nego prirodna baština, 5. postoje razlike u zastupljenosti baštine (kulturne i prirodne) u prezentaciji između pojedinih izvora (razglednice, brošure, internetske stranice). Primijenjena metodologija za analizu slika i teksta u navedenim sredstvima promocije je analiza sadržaja. Analiza sadržaja provedena je za svaki komunikacijski kanal (razglednice, brošure i internet) posebno. Korišteno je nekoliko podjela u analizi: kulturna i prirodna baština, pojedinačna kulturna dobra i zaštićene cjeline, podjela kulturne baštine prema kategorijama iz prethodnog poglavlja te podjela na unutrašnju i vanjsku Istru. Provedenom analizom ustanovljeno je da se postoji razlika između dvije osnovne kategorije u prezentaciji u korist kulturne baštine. Iako zastupljenost kulturne baštine u promociji raste s „prostorom“ u komunikacijskim kanalima (razglednice-brošure-internet) još uvijek nije uključena u turističku ponudu s obzirom na njezinu brojnost. Mnoga naime kulturna dobra nisu uključena u promociju. Taj je disbalans još izrazitiji kod prirodne baštine. Također, istraživanje je pokazalo da postoje razlike u promociji na prostornoj razini destinacije. Iako turistički razvijenije, priobalne općine/gradovi manje koriste kulturnu baštinu u promociji od unutrašnjih, turistički „nerazvijenih“ općina/gradova.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-1191306-1371 - Promjene okoliša i kulturni pejzaž kao razvojni resurs (Fuerst-Bjeliš, Borna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb