Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 493994

Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda


Ozretić Došen, Đurđana; Vranešević, Tihomir
Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda // Računovodstvo i financije, 43 (1997), 4; 89-96 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 493994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda
(Brand management: Research on attitudes about Croatian export brands)

Autori
Ozretić Došen, Đurđana ; Vranešević, Tihomir

Izvornik
Računovodstvo i financije (0350-4506) 43 (1997), 4; 89-96

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
marka; stavovi; hrvatski izvozni proizvodi
(brand management; attitudes; croatian export products)

Sažetak
Pojam marka (brand, trademark) u najužem smislu podrazumijeva ime, izraz, znak, simbol i/ili dizajn nekog proizvoda ili usluge. Marka je tržišni aspekt koji služi u svrhu razlikovanja istovrsnih proizvoda ili usluga konkurencije. Marka stvara sliku o proizvodu/usluzi u svijesti potrošača ili korisnika. Također, često se poistovjećuje s kvalitetom i predstavlja osnovni razlog zašto su kupci spremni izdvojiti određenu sumu novaca za pojedini proizvod ili uslugu. Poduzeće treba stalno ulagati u marku/e kako bi održalo ili poboljšalo vrijednost koju percipira potrošač, odnosno korisnik usluge. Vrijednost marke na tržištu stvara se kroz niz različitih elemenata. Među njima su oni kojima poduzeće može i treba upravljati. Nadalje, tu su i subjektivne percepcije potrošača ili korisnika, koje poduzeće nikako ne smije zaboraviti niti pocijeniti. Promišljeno i kreativno upravljanje markom danas postaje sve značajnije za strategiju poslovanja. Korištenjem potencijala marke poduzeće stječe komparativne prednosti, odvaja se od konkurencije i postaje jedinstveno u očima potrošača ili korisnika usluga usluge. Marka je izvor snage rasta i profitabilnosti poslovanja poduzeća. Osnovna prednost marke proizlazi iz njezine ukorijenjenosti u podsvijesti potrošača ili korisnika, a to značiiz mogućnosti njezina prisjećanja i prepoznavanja. Zbog toga je izbor marke neobično važan, to jest, ključan element u poslovanju poduzeća. U radu se istražuju stavovi o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Ozretić Došen, Đurđana; Vranešević, Tihomir
Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda // Računovodstvo i financije, 43 (1997), 4; 89-96 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Ozretić Došen, Đ. & Vranešević, T. (1997) Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda. Računovodstvo i financije, 43 (4), 89-96.
@article{article, author = {Ozreti\'{c} Do\v{s}en, \DJur\djana and Vrane\v{s}evi\'{c}, Tihomir}, year = {1997}, pages = {89-96}, keywords = {marka, stavovi, hrvatski izvozni proizvodi}, journal = {Ra\v{c}unovodstvo i financije}, volume = {43}, number = {4}, issn = {0350-4506}, title = {Marka kao tr\v{z}i\v{s}ni aspekt proizvoda: istra\v{z}ivanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda}, keyword = {marka, stavovi, hrvatski izvozni proizvodi} }
@article{article, author = {Ozreti\'{c} Do\v{s}en, \DJur\djana and Vrane\v{s}evi\'{c}, Tihomir}, year = {1997}, pages = {89-96}, keywords = {brand management, attitudes, croatian export products}, journal = {Ra\v{c}unovodstvo i financije}, volume = {43}, number = {4}, issn = {0350-4506}, title = {Brand management: Research on attitudes about Croatian export brands}, keyword = {brand management, attitudes, croatian export products} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font