Pregled bibliografske jedinice broj: 493994
Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda
Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda // Računovodstvo i financije, 43 (1997), 4; 89-96 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 493994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marka kao tržišni aspekt proizvoda: istraživanje stavova o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda
(Brand management: Research on attitudes about Croatian export brands)
Autori
Ozretić Došen, Đurđana ; Vranešević, Tihomir
Izvornik
Računovodstvo i financije (0350-4506) 43
(1997), 4;
89-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
marka; stavovi; hrvatski izvozni proizvodi
(brand management; attitudes; croatian export products)
Sažetak
Pojam marka (brand, trademark) u najužem smislu podrazumijeva ime, izraz, znak, simbol i/ili dizajn nekog proizvoda ili usluge. Marka je tržišni aspekt koji služi u svrhu razlikovanja istovrsnih proizvoda ili usluga konkurencije. Marka stvara sliku o proizvodu/usluzi u svijesti potrošača ili korisnika. Također, često se poistovjećuje s kvalitetom i predstavlja osnovni razlog zašto su kupci spremni izdvojiti određenu sumu novaca za pojedini proizvod ili uslugu. Poduzeće treba stalno ulagati u marku/e kako bi održalo ili poboljšalo vrijednost koju percipira potrošač, odnosno korisnik usluge. Vrijednost marke na tržištu stvara se kroz niz različitih elemenata. Među njima su oni kojima poduzeće može i treba upravljati. Nadalje, tu su i subjektivne percepcije potrošača ili korisnika, koje poduzeće nikako ne smije zaboraviti niti pocijeniti. Promišljeno i kreativno upravljanje markom danas postaje sve značajnije za strategiju poslovanja. Korištenjem potencijala marke poduzeće stječe komparativne prednosti, odvaja se od konkurencije i postaje jedinstveno u očima potrošača ili korisnika usluga usluge. Marka je izvor snage rasta i profitabilnosti poslovanja poduzeća. Osnovna prednost marke proizlazi iz njezine ukorijenjenosti u podsvijesti potrošača ili korisnika, a to značiiz mogućnosti njezina prisjećanja i prepoznavanja. Zbog toga je izbor marke neobično važan, to jest, ključan element u poslovanju poduzeća. U radu se istražuju stavovi o markama nekih hrvatskih izvoznih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb