Pregled bibliografske jedinice broj: 493419
Stilske karakteristike i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera "Nije bilo uzalud"
Stilske karakteristike i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera "Nije bilo uzalud", 2010., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 493419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilske karakteristike i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera "Nije bilo uzalud"
(Stylistic features and general importance of Nikola Tanhofer's first feature length fiction film "It was not in vain")
Autori
Zečević, Slaven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.12
Godina
2010
Stranica
130
Mentor
Gilić, Nikica
Ključne riječi
Nikola Tanhofer; Nije bilo uzalud; hrvatski film; pedesete; klasični narativni film; filmski stil; žanrovski film; film i ideologija
(Nikola Tanhofer; Nije bilo uzalud (It Was not in Vain); Croatian film; the fifties; classical narrative film; film style; genre film; ideology and film)
Sažetak
Magistarski znanstveni rad Slavena Zečevića Stilske osobine i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera „Nije bilo uzalud“ prva je monografska znanstvena obrada cjelovečernjeg igranog filma izrađena u opsegu i metodološkom okviru znanstvenog magisterija u povijesti hrvatske filmologije. Opisujući kontekst nastanka djela, prvog cjelovečernjeg redateljskog pothvata Nikole Tanhofera, Slaven Zečević vješto opisuje kinematografski, stilski i socijalni okvir u kojem ga se može analizirati, posebnu pozornost posvećujući odnosu filma prema drugim istaknutim autorskim opusima i specifičnim vizualno-stilskim postupcima epohe, potom metodama filmske analize te narativno-dramaturškoj problematici. Ističući kako, u slučaju redateljskog opusa Nikole Tanhofera, analitičari i gledatelji obično ne idu dublje od analize najpoznatijeg ostvarenja H-8..., Zečević u svom metodloški iznimno vješto izrađenom magistarskom radu rječito opravdava zahtjev za cjelokupnim analiziranjem pojedinih opusa. Nadovezujući se na temeljne zahtjeve klasičnog fabularnog stila, socijalnih funkcija kinematografije, Tanhoferov film, uspoređen i sa igranofilmskim i sa dokumentarističkim postupcima uobičajenim 1950-ih, predstavlja vrijedan prilog hrvatskoj kinematografiji, a Zečevićeva analiza ukazuje da može poslužiti i kao polazna točka različitih tipova i razina daljnjih filmoloških istraživanja ovoga filma i njegove epohe. Uz sve to, mr. sc. Slaven Zečević postavio je visoke standarde budućim analitičarima pojedinih hrvatskih igranih filmova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-2641300-1032 - Stilistički opis hrvatske filmske baštine (Gilić, Nikica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikica Gilić
(mentor)