Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 493190

Jesu li čitanke književnosti za osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive?


Branislava Baranović; Karin Doolan; Ivana Jugović
Jesu li čitanke književnosti za osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive? // Sociologija i prostor, 187 (2010), 2; 349-374 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 493190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li čitanke književnosti za osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive?
(Are Croatian primary school literature textbooks gender sensitive?)

Autori
Branislava Baranović ; Karin Doolan ; Ivana Jugović

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 187 (2010), 2; 349-374

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
rodni stereotipi; rodna osjetljivost čitanki; analiza sadržaja
(gender stereotypes; gender sensitivity of textbooks; content analysis)

Sažetak
Cilj ovoga rada je problematizirati rodnu (ne)osjetljivost čitanki književnosti u osnovnoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj. Pod rodnom osjetljivošću podrazumijevamo rodnu ujednačenost u autorstvu čitanki i tekstova te nestereotipan prikaz likova. U provedenom empirijskom istraživanju korištena je klasična analiza sadržaja, a istraživačkom matricom obuhvaćene su sljedeće varijable: zastupljenost muškaraca i žena kao autora čitanki, tekstova i metodičkih priloga, zastupljenost muških i ženskih likova te stereotipnost njihovih psihosocijalnih osobina, vrijednosnih sustava, profesionalnih i obiteljskih uloga. Analizirane su čitanke književnosti od prvog do osmog razreda. Rezultati su pokazali da su žene u usporedbi s muškarcima znatno podzastupljene u čitankama: muškarci dominiraju u čitankama kao autori tekstova i svih priloga uz tekstove, ali i kao likovi o kojima se govori u tekstovima i njihovim prilozima. Tradicionalni pristup rodnoj problematici u čitankama izražen je u prikazu obiteljskih uloga i bračnog statusa likova kojima se učenicima/ama promovira stereotipna uloga žene kao majke i obitelj s djecom kao poželjni obrazac bračnog života u odrasloj dobi. Iako su u tekstovima muškim i ženskim likovima dodijeljene i stereotipne osobine, vrijednosti i profesionalne uloge, mogu se zamijetiti i primjeri rodno nestereotipnih prikaza likova koji mogu doprinositi rodnom senzibiliziranju nastavnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Branislava Baranović; Karin Doolan; Ivana Jugović
Jesu li čitanke književnosti za osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive? // Sociologija i prostor, 187 (2010), 2; 349-374 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Branislava Baranović, Karin Doolan & Ivana Jugović (2010) Jesu li čitanke književnosti za osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive?. Sociologija i prostor, 187 (2), 349-374.
@article{article, year = {2010}, pages = {349-374}, keywords = {rodni stereotipi, rodna osjetljivost \v{c}itanki, analiza sadr\v{z}aja}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {187}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Jesu li \v{c}itanke knji\v{z}evnosti za osnovno\v{s}kolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive?}, keyword = {rodni stereotipi, rodna osjetljivost \v{c}itanki, analiza sadr\v{z}aja} }
@article{article, year = {2010}, pages = {349-374}, keywords = {gender stereotypes, gender sensitivity of textbooks, content analysis}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {187}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Are Croatian primary school literature textbooks gender sensitive?}, keyword = {gender stereotypes, gender sensitivity of textbooks, content analysis} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font