Pregled bibliografske jedinice broj: 493189
Prezentacijski materijali iz Strategije konkurentnosti
Prezentacijski materijali iz Strategije konkurentnosti
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010
CROSBI ID: 493189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prezentacijski materijali iz Strategije konkurentnosti
(Competitiveness Strategy: course materials)
Autori
Borozan, Đula ; Frajman-Jakšić, Anita
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2010
Stranica
126
Ključne riječi
strategija konkurentnosti; konkurentska prednost; strateška dijagnoza; strateško pozicioniranje; teorija igara; judo ekonomija i strategija; granice poduzeća; organizacijska kultura; strategije plavog oceana; dinamika cjenovne konkurencije
(competitiveness strategy; competitive advantage; strategic diagnosis; strategic positioning; game theory; judo economics and strategy; firm boundaries; organizational culture; blue ocean strategy; dynamics of price competition)
Sažetak
Strategija konkurentnosti podrazumijeva strategiju koja se bavi korištenjem poslovnih resursa i sposobnosti ciljem kreiranja konkurentskih prednosti u djelatnosti ili industriji u kojoj organizacija konkurira. Kao takva, jedna je od vrsti poslovne strategije, a čine ju strateški potezi usmjereni privlačenju kupaca, uspješnom konkuriranju, jačanju tržišne pozicije i ostvarenju superiornih rezultata. Cilj je strategije konkurentnosti generirati konkurentske prednosti, povećati lojalnost kupaca i pobjeđivati konkurente. Prezentacijski materijali iz Strategije konkurentnosti namijenjeni su studentima ekonomskih fakulteta ciljem olakšanja učenja, jednostavnijeg, učinkovitijeg i aktivnijeg praćenja nastave, kao i poticanja studenata na izučavanje dodatne literature iz područja obrađene problematike. Nastavni materijali podijeljeni su u 6 dijelova, tj. nastavnih cjelina. U prvom dijelu čitatelji se upoznaju s temeljnim pojmovima vezanim uz strategiju, a kroz izučavanje ekonomskih principa, i s ekonomskim pristupom strategiji koji, u konačnici, prožima ove materijale. Drugi dio bavi se strateškom dijagnozom poduzeća. Fokus je pri tome pridan kako analizi vanjskog okruženja poduzeća (općem te industrijskom i konkurentskom), tako i analizi unutarnjeg stanja poduzeća (konkurentskim prednostima, financijskoj analizi, itd.). Teorija igara, dinamika cjenovne konkurencije te judo ekonomija i strategija predmet su izučavanja trećeg dijela nastavnih materijala koji se bavi strateškim dinamičkim interakcijama. Sljedeća nastavna cjelina izučava strateški smjer organizacije kroz analizu granica poduzeća, i to vertikalnih i dijagonalnih (povezanu i nepovezanu diverzifikaciju). Organizacijska kultura, koja svakako treba biti u funkciji implementacije strategije poduzeće, nalazi se u središtu interesa petog dijela nastavnih materijala. Strategija plavog oceana, koje predstavlja svojevrsni odmak iz djelokruga strategije konkurentnosti, premet je izučavanja posljednje nastavne cjeline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0101195-0866 - Jačanjem regionalne konkurentnosti do gospodarskog prosperiteta (Borozan, Đula, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek