Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 493182

Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području


Jugović, Ivana
Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području // Sociologija i prostor, 186 (2010), 1; 77-98 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 493182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području
(The role of motivation and gender stereotypes in explanation of the intention of a study choice in stereotypically male domain)

Autori
Jugović, Ivana

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 186 (2010), 1; 77-98

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
model očekivanja i vrijednosti; rodni stereotipi; odabir studija; srednjoškolci/ke
(expectancy-value model; gender stereotypes; choice of course of study; high school students)

Sažetak
Cilj istraživanja je objasniti rodne razlike u odabiru studija u stereotipno muškom obrazovnom području. Dosadašnja istraživanja pokazuju da su žene podzastupljene na većini tehničkih studija te da adolescenti/ce imaju stereotipne predodžbe o tehničkim zanimanjima i prirodnim znanostima, a posebno fizici, kao primjerenijima za muškarce. U istraživanju su se željele provjeriti pretpostavke modela očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika/ca o faktorskoj strukturi motivacijskih koncepata u domeni fizike, rodnim razlikama u motivaciji i stereotipima te o ulozi motivacije i stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija na kojem je fizika važna. U istraživanju je sudjelovalo 349 učenika/ca trećih razreda općih gimnazija iz Zagreba i Karlovca (djevojke 68, 1%). Ispitani su različiti aspekti motivacije za fiziku (očekivanja uspjeha, procjena vlastitih sposobnosti i subjektivne vrijednosti fizike), stereotipi o fizici i namjera odabira studija na kojem je fizika važna. Rezultati su potvrdili trofaktorsku strukturu subjektivnih vrijednosti, s očekivanim faktorima interesa, osobne važnosti i percipirane korisnosti fizike, a tvrdnje koje ispituju očekivanja uspjeha i percepciju vlastitih sposobnosti u fizici tvorile su jedan faktor. Novonastale skale pokazale su zadovoljavajuću valjanost i pouzdanost. Mladići su imali veću namjeru upisati studij na kojem je fizika bitna, a fiziku su smatrali zanimljivijom i korisnijom za nastavak obrazovanja nego djevojke. Regresijske analize su pokazale da procjene fizike kao zanimljivije i korisnije predviđaju snažniju namjeru odabira studija kod djevojaka i mladića. Odbacivanje stereotipa o fizici kao korisnijoj za mladiće bilo je povezano s većom namjerom odabira tehničkih studija/studija fizike samo na uzorku djevojaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Pikić Jugović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jugović, Ivana
Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području // Sociologija i prostor, 186 (2010), 1; 77-98 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Jugović, I. (2010) Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području. Sociologija i prostor, 186 (1), 77-98.
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana}, year = {2010}, pages = {77-98}, keywords = {model o\v{c}ekivanja i vrijednosti, rodni stereotipi, odabir studija, srednjo\v{s}kolci/ke}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {186}, number = {1}, issn = {1846-5226}, title = {Uloga motivacije i rodnih stereotipa u obja\v{s}njenju namjere odabira studija u stereotipno mu\v{s}kom podru\v{c}ju}, keyword = {model o\v{c}ekivanja i vrijednosti, rodni stereotipi, odabir studija, srednjo\v{s}kolci/ke} }
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana}, year = {2010}, pages = {77-98}, keywords = {expectancy-value model, gender stereotypes, choice of course of study, high school students}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {186}, number = {1}, issn = {1846-5226}, title = {The role of motivation and gender stereotypes in explanation of the intention of a study choice in stereotypically male domain}, keyword = {expectancy-value model, gender stereotypes, choice of course of study, high school students} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font