Pregled bibliografske jedinice broj: 493179
Što se mjeri pod pojmom rodnih uloga? Pregled i evaluacija skala rodnih uloga i stavova o rodnim ulogama
Što se mjeri pod pojmom rodnih uloga? Pregled i evaluacija skala rodnih uloga i stavova o rodnim ulogama // Suvremena psihologija, 13 (2010), 1; 113-135 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 493179 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što se mjeri pod pojmom rodnih uloga? Pregled i evaluacija skala rodnih uloga i stavova o rodnim ulogama
(What is measured under the concept of gender roles? The review and evaluation of gender role scales and attitudes toward gender roles scales)
Autori
Jugović, Ivana
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 13
(2010), 1;
113-135
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
skale rodne uloge; stavovi o rodnim ulogama
(gender role scales; attitudes toward gender roles)
Sažetak
Cilj ovog rada je izložiti pregled ključnih instrumenata za mjerenje rodnih uloga i stavova o rodnim ulogama te evaluirati te skale uzimajući u obzir njihove psihometrijske karakteristike. Izdvojene su najpopularnije skale stavova o rodnim ulogama Attitudes toward Women Scale (AWS, Spence i Helmreich, 1972) i Sex Role Egalitarianism Scale (SRES, Beere, King, Beere i King, 1984), skale rodnih uloga Bem Sex Role Inventory (BSRI, Bem, 1974), Personal Attributes Questionnaire (PAQ, Spence, Helmreich i Stapp, 1975) i Sex-Role Behavior Scale (SRBS, Orlofsky, Ramsden i Cohen, 1982), te dvije skale namijenjene djeci i adolescentima Attitudes toward Women Scale for Adolescents (AWSA, Galambos, Peterson, Richards i Gitelson, 1985) i Children's Personal Attributes Questionnaire (CPAQ, Hall i Halberstadt, 1980). Skale su evaluirane s obzirom na sljedeće kriterije: teorijske postavke na kojima se temelje, podatke o pouzdanosti i valjanosti skale te primjerenosti za ispitivanje rodnih uloga u suvremenom društvu. Evaluacija skala je pokazala da većina skala ima zadovoljavajuće razine pouzdanosti, no da je valjanost većine skala problematična s obzirom da se kod većeg broja skala očekivana faktorska struktura nije potvrdila ili su rezultati istraživanja nekonzistentni. Nedostatak većine skala za odrasle jest što su konstruirane na studentskim uzorcima, a skala konstruiranih u 1970.-im godinama što su u nekim aspektima svojeg sadržaja zastarjele.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Ivana Pikić Jugović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- CSA - Social Science Collection
- ISI Social Scisearch
- Journal Citation Reports/Social Science Edition
- Linguistic and language behavior abstracts