Pregled bibliografske jedinice broj: 493085
Ferdo Quiquerez, Nikola Kolar i ikonostas crkve u Brodcu kod Bijeljine
Ferdo Quiquerez, Nikola Kolar i ikonostas crkve u Brodcu kod Bijeljine // Zbornik Narodnog muzeja u Beogradu. Istorija umetnosti, XIX-2 (2010), 325-343 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 493085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ferdo Quiquerez, Nikola Kolar i ikonostas crkve u Brodcu kod Bijeljine
(Ferdo Quiquerez, Nikola Kolar and the Iconostasis of the Church in Brodac near Bijeljina)
Autori
Damjanović, Dragan
Izvornik
Zbornik Narodnog muzeja u Beogradu. Istorija umetnosti (0352-2466) XIX-2
(2010);
325-343
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Brodac; crkva arhangela Mihaila; Ferdo Quiquerez; Nikola Kolar; Historicizam; Neorenesansa
(Brodac; Church of Archangel Michael; Ferdo Quiquerez; Nikola Kolar; Historicism; Neo-Renaissance)
Sažetak
Crkva Svetog Mihaila u Brodcu kod Bijeljine spada među zanimljivije seoske crkve sagrađene u Bosni i Hercegovini za vrijeme austrougarske uprave. Podignuta je 1884. kao jednobrodna građevina tlocrta latinskog krsta s dva tornja na pročelju. Godinu dana nakon završetka gradnje u crkvu je postavljen ikonostas u cjelini izrađen u Zagrebu. Projekt za arhitekturu ikonostasa izradio je arhitekt Nikola Kolara u neorenesansnom-neoklasicističkom stilu, dok je autor ikona tada vrlo ugledni hrvatski slikar Ferdo Quiquerez. Svih 17 ikona koje je Quiquerez izradio za ikonostas sačuvano je do danas. Budući da je ovaj slikar školovan na akademijama u Münchenu i Veneciji u oblikovnom rješenju brodačkih ikona očit je utjecaj zapadnoeuropskog, osobito baroknog slikarstva, profiltriranog kroz nazore akademskog realizme druge polovine 19. stoljeća. Oblikom aureola, te zlatnom bojom oblaka na prijestolnim ikonama Quiquerez je svoje slike nastojao učiniti prikladnijima za pravoslavnu crkvu. Najveći dio konstrukcije ikonostasa je drven, samo su carske i bočne izrađene od kovanog željeza. Kovačke radove na ikonostasu izveo je majstor Rabaš, a stolarske Mijo Petrić, obojica iz Zagreba. Nakon što je ikonostas završen izložen je u Zagrebu kako bi se pokazalo kako su domaći umjetnici i obrtnici sposobni stvoriti kvalitetno djelo, te kako uopće nije potrebno uvoziti strane umjetnine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest, Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301080-1079 - Hrvatska umjetnost od klasicizma do postmoderne (Maković, Zvonko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Dragan Damjanović
(autor)