Pregled bibliografske jedinice broj: 492950
Ekološka svijest djece mlađe školske dobi
Ekološka svijest djece mlađe školske dobi, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 492950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološka svijest djece mlađe školske dobi
(Ecological awareness of children under school age)
Autori
Milošević, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
14.07
Godina
2010
Stranica
51
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
ekološka svijest; djeca mlađe školske dobi; okoliš;
(environmental awareness; children under school age;)
Sažetak
U svome diplomskome radu „Ekološka svijest djece mlađe školske“ željela sam ispitati odnos učenika razredne nastave prema očuvanju okoliša. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi osjetljivost djece mlađe školske dobi za očuvanje okoliša. U teorijskom se dijelu rada definira ekologija, okoliš, svijest o okolišu te održivi razvoj. Opisuju se neka istraživanja ekološke svijesti u Republici Hrvatskoj te se navode izravne i neizravne ekološke teme za prva četiri razreda iz Nastavnog plana i programa za osnovnu školu. U empirijskom se dijelu rada izlažu rezultati istraživanja provedenog u dvije đakovačke osnovne škole, OŠ Vladimira Nazora i OŠ Ivana Gorana Kovačića, na uzorku od 147 učenika. Instrument istraživanja je anketa kojom sam ispitala znanje o ekološkim pojmovima, učeničke stavove, ponašanja i zanimanje učenika za buduće ekološke aktivnosti. Rezultati su pokazali da većina učenika dobro koristi ekološke pojmove iz Nastavnog plana i programa. Učenici razlikuju otpad od smeća, ali manje od pola ih zna razvrstati otpad po spremnicima. Činjenica je da nešto manje od pola učenika ne zna nabrojati niti jedan nacionalni park u Hrvatskoj i da učenice bolje poznaju ekološke pojmove, zaštićene biljke i životinje te nacionalne parkove od dječaka. Također, vidimo da su slabije zainteresirani za zaštitu okoliša jer 38% učenika nikada ne razgovara s prijateljima o problemima okoliša, a čak 31% učenika ne misli da je planet Zemlja onečišćen. Dobro ekološko ponašanje vidimo iz podataka da 63% učenika u svome kućanstvu odvaja stari papir i baca ga u za to predviđeni spremnik, 90% učeničkih kućanstava plastične i staklene boce vraća u trgovinu ili baca u za to predviđene spremnike, 78% pazi da ne baca otpad i smeće u okoliš i 70% učenika tvrdi da u kućanstvu ne koriste lakove i sprejeve. Svaku izjavu o ekološkoj aktivnosti učenici su većinom označili kao aktivnost kojom se žele baviti. Također su izjavu da ne žele misliti o prirodi/okolišu potpuno odbacili. Smatram da sam cilj istraživanja postigla i zaključujem da učenici koje sam anketirala imaju razvijenu ekološku svijest koju treba poboljšavati poticanjem djeteta te da treba poraditi na zainteresiranosti učenika za probleme okoliša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek