Pregled bibliografske jedinice broj: 492859
Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika
Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika // 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 492859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Latentni utjecaji osnovne škole na moralni razvoj učenika
(Latent Influence of Elementary School Education on Students Moral Development)
Autori
Rogošić, Silvia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
/ Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša - Zagreb, 2010
Skup
4. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima, Zagreb ; Simpozij 11. Dani Mate Demarina: Očekivanja postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
skriveni kurikulum; moralni odgoj; osnovno obrazovanje; učitelj/nastavnik; učenik
(hidden curriculum; moral education; elementary school education; teacher; student)
Sažetak
Moralno odgajanje je ponovo postalo istaknutija zadaća škole. U skladu s tim, nije dovoljno proučavati i usavršavati samo eksplicitne kurikulume, već je nužno obratiti pozornost na postojanje skrivenog kurikuluma koji, prema mnogim znanstvenicima, ima veće učinke na formiranje sustava vrijednosti kod djece nego li sam eksplicitni kurikulum Cilj rada je pronaći načine usklađivanja različitih čimbenika moralnog odgoja, među kojima je i fenomen skrivenog kurikuluma, u smislu njihovog jedinstvenog i poželjnog djelovanja, a u svrhu ostvarivanja odgojnih ciljeva koje postavlja suvremeno demokratsko društvo. Kroz prizmu socioloških teorija (funkcionalističke i kritičke) koje se bave pitanjem skrivenog kurikuluma, sagledavaju se nastavne situacije koje su produkt djelovanja implicitnog kurikuluma tišine u razredu (tišina kao pravilo u razredu zahtjeva od učenika da na satu ne komuniciraju međusobno, pa ima latentnu funkciju podučavati ih da je ponekad moralno biti tih). Zadaća rada je odgovoriti na pitanje: kojim vrijednostima i odgojnim ciljevima osnovnoškolska praksa (ne)suočavanja se sa skrivenim kurikulumom tišine u razredu (ne) stremi, te koji čimbenici tome najviše pridonose. Mišljenja smo da postojanje skrivenog kurikuluma, ukoliko ga se pravilno gradi, pozitivno utječe na formiranje moralnih stavova kod učenika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Šimović, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Silvia Rogošić
(autor)