Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 492840

Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece


Bilić, Vesna; Rafajac, Branko; Ljubin Golub, Tajana
Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece // 2. znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom : zbornik radova / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 67-84 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 492840 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece
(Effects of Growing up Conditions on School Success in Abused Children)

Autori
Bilić, Vesna ; Rafajac, Branko ; Ljubin Golub, Tajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
2. znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom : zbornik radova / Kolesarić, Vladimir - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 67-84

ISBN
978-953-314-024-7

Skup
Znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom (2 ; 2008)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
zlostavljanje djece; školski uspjeh
(abused children; school success)

Sažetak
U ovom radu analizira se kako zlostavljački roditeljski postupci i uvjeti odrastanja u strahu i/ili nekonzistentnom, nestabilnom i destimulirajućem obiteljskom ozračju imaju potencijal otežati razvoj ili narušiti različite sposobnosti djeteta važne za optimalno učenje i postizanje školskog uspjeha u različitim predmetima. U zlostavljačkim obiteljima najčešće je osjećaj sigurnosti zamijenjen strahom. Područja mozga koja kontroliraju odgovore na strah kod zlostavljane djece, pogotovo ukoliko ona razviju PTSP, mogu postati disfunkcionalna. Življenje s osjećajem konstantne prijetnje i straha blokira resurse pažnje i drži aktivnim djetetom živčani sustav što dovodi do teškoća pažnje, usredotočenosti, zapamćivanja i reproduciranja gradiva, teškoća u verbalnim intelektualnim sposobnostima, kao i teškoća učenja i planiranja te regulacije emocija. Traumatska iskustva zlostavljanja mogu zakočiti sposobnost slijednog organiziranja materijala što vodi do teškoća u verbalnom komuniciranju, obradi novih sadržaja i u njihovoj primjeni. Neadekvatna stimulacija, odnosno nedostatak pozitivnih utjecaja uzrokuje deficite u receptivnom i ekspresivnom jeziku što dodatno stvara poteškoće u jezičnim vještinama, osobito u ekspliciranju ideja te izvlačenju ključnih ideja iz dužih tekstova. Upravo su to mogući razlozi otežanog procesuiranja i pohrane verbalnih informacija, što se odražava na školsku izvedbu i rezultate. Nepredvidivost i kaotičnost u okolini odrastanja nerijetko dovode i do problemima u razumijevanju uzročno-posljedičnih veza zbog čega zlostavljana djeca imaju poteškoće u shvaćanju pojmova konstantnosti te postavljanju ciljeva učenja i planiranju aktivnosti. Zbog odrastanja u nesigurnoj i nedosljednoj okolini zlostavljana djeca sklona su umanjivanju svojih vrijednosti, tj. imaju manje samopoštovanje, osjećaju se nesposobnima za razvijanje i poduzimanje pozitivnih utjecaja i kontrole u svijetu koji ih okružuje. Sve navedeno manifestira se u njihovom školskom funkcioniranju i otežanom postizanju školskog uspjeha. Nadamo se da će osvjetljavanje mogućih uzroka pridonijeti boljem razumijevanju i kvalitetnijem postupanju prema zlostavljanoj djeci u školskoj praksi a njima osobno olakšati postizanje boljeg školskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Sažetak rada je objavlje i u: Program i sažeci izlaganja / Vladimir Kolesarić i dr. (ur.) ; str. 34-34 ; ISBN 978-953-6456-91-8.



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Kamenov, Željka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Branko Rafajac (autor)

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Avatar Url Tajana Ljubin Golub (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna; Rafajac, Branko; Ljubin Golub, Tajana
Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece // 2. znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom : zbornik radova / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 67-84 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bilić, V., Rafajac, B. & Ljubin Golub, T. (2010) Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece. U: Kolesarić, V. (ur.)2. znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom : zbornik radova.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Rafajac, Branko and Ljubin Golub, Tajana}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2010}, pages = {67-84}, keywords = {zlostavljanje djece, \v{s}kolski uspjeh}, isbn = {978-953-314-024-7}, title = {Utjecaj uvjeta odrastanja na \v{s}kolski uspjeh zlostavljane djece}, keyword = {zlostavljanje djece, \v{s}kolski uspjeh}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Rafajac, Branko and Ljubin Golub, Tajana}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2010}, pages = {67-84}, keywords = {abused children, school success}, isbn = {978-953-314-024-7}, title = {Effects of Growing up Conditions on School Success in Abused Children}, keyword = {abused children, school success}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font