Pregled bibliografske jedinice broj: 492774
Poznavanje šumskih biljaka istočne Slavonije u učenika mlađe školske dobi
Poznavanje šumskih biljaka istočne Slavonije u učenika mlađe školske dobi, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 492774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje šumskih biljaka istočne Slavonije u učenika mlađe školske dobi
(Knowledge of forest plants in eastern Slavonia of children in early school age)
Autori
Zrinščak, Marinela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
26.11
Godina
2010
Stranica
75
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
ekološko gospodarski tipovi i podtipovi šuma; šumske biljke; istočna Slavonija; djeca mlađe školske dobi
(economic ecological forest types and subtypes; forest plants; eastern Slavonia)
Sažetak
Ukupna površina šuma u Hrvatskoj je 47% kopnene površine države. Prema osnovnim vegetacijskim vrstama najveći dio hrvatskih šuma čine bjelogorične šume, manji dio čine četinjače, a najmanji dio čine mješovite šume. U cijeloj Hrvatskoj utvrđeno je 79 ekološko gospodarskih tipova i podtipova šuma. Republika Hrvatska se svojim položajem smjestila tako da njezinim teritorijem prolazi fitogeografska granica između eurosibirsko-sjevernoameričke šumske regije i mediteranske regije. Šumske vegetacije Hrvatske pripadaju eurosibirsko-sjevernoameričkoj šumskoj regiji. Svrha je ovog diplomskog rada bila istražiti poznavanje šumskih biljaka istočne Slavonije tj. pokazati koliko učenici poznaju šumske biljke koje su upoznali u okviru sadržaja iz nastavnog predmeta Priroda i društvo, poznaju li biljke koje nisu upoznali na nastavi Prirode i društva te ima li razlike u znanju i sposobnosti prepoznavanja šumskih biljaka kod učenika sa sela i učenika iz grada. Istraživanje je provedeno pomoću anonimnog anketnog upitnika. Populacija obuhvaćena ovim istraživanjem su učenici mlađe školske dobi, ukupno 86 učenika iz šest osnovnih škola četvrtih razrednih odjela. To su učenici osnovnih škola iz Slatine, Cabune, Kozica, Voćina, Sladojevaca i Četekovca. Od ukupno 86 učenika, njih 43 je sa sela i 43 učenika iz grada. Učenici sa sela imali su ukupno 393 točna odgovora, a učenici iz grada 369 točnih odgovora. Pretpostavku da učenici sa sela imaju veće znanje i bolje prepoznaju šumske biljake od učenika iz grada ne odbacujem, no ipak zaključujem da razlika u broju točnih odgovora između učenika sa sela i učenika iz grada nije velika – razlika je svega 24 odgovora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek