Pregled bibliografske jedinice broj: 492617
Ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u vrijeme krize u Hrvatskoj
Ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u vrijeme krize u Hrvatskoj // Izazovi trgovine u recesiji / Renko, S. ; Knežević, B. ; Vouk, R. (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 145-159 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 492617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u vrijeme krize u Hrvatskoj
(The Behavior of price sensitive consumers during the crisis in Croatia)
Autori
Anić, Ivan-Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Izazovi trgovine u recesiji
/ Renko, S. ; Knežević, B. ; Vouk, R. - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 145-159
ISBN
139789536025381
Skup
Izazovi trgovine u recesiji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ponašanje potrošača; kriza; maloprodaja prehrambenih proizvoda; cjenovna osjetljivost potrošača
(consumer behavior; crisis; food retailing; price sensitive consumers)
Sažetak
Svrha je ovog rada istražiti kupovno ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u vrijeme krize u Hrvatskoj. Ciljevi rada jesu istražiti utjecaj demografskih čimbenika i zabrinutosti za vlastitu financijsku situaciju na cjenovnu osjetljivost potrošača, i analizirati utjecaj cjenovne osjetljivosti potrošača na izdatke za kupnju prehrambenih proizvoda, prvi izbor maloprodavača i lojalnost maloprodavaču. Devet hipoteza je testirano na podacima prikupljenim anketnim istraživanjem. Podaci su analizirani primjenom regresije, dvosmjernom tabulacijom i analizom varijance (ANOVA). Rezultati istraživanja pokazuju da su cjenovno osjetljivi potrošači oni koji imaju niži dohodak i nižu razinu obrazovanja. Zabrinutost za vlastitu financijsku situaciju pojačava cjenovnu osjetljivost potrošača. Žene su cjenovno osjetljive od muškaraca. Cjenovno osjetljivi potrošači troše manje na prehrambene proizvode od cjenovno neosjetljivih potrošača. Oni izražavaju veću lojalnost omiljenom maloprodavaču, ali manje troše u prodavaonicama tog maloprodavača. Kada kupuju u prodavaonicama stranog maloprodavača, onda prvo biraju cjenovno orijentiranog maloprodavača, dok to nije slučaj kod izbora domaćeg maloprodavača. Rezultati istraživanja mogu pomoći maloprodavačima da bolje predvide ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u uvjetima krize i da sukladno tome prilagode svoje maloprodajne strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
002-0022469-2466 - Restrukturiranje i konkurentnost hrvatskih poduzeća u pridruživanju EU (Anić, Ivan-Damir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb
Profili:
Ivan-Damir Anić
(autor)