Pregled bibliografske jedinice broj: 492520
Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse
Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse // Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh (ur.).
Rijeka: Grafika Zambelli, 2009. str. 235-244
CROSBI ID: 492520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse
(Implementation pedagogical theory in complex field of practice)
Autori
Šagud, Mirjana ; Kermeci, Marinela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta
Urednik/ci
Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh
Izdavač
Grafika Zambelli
Grad
Rijeka
Godina
2009
Raspon stranica
235-244
ISBN
978-953-7070-20-5
Ključne riječi
pedagogijska teorija i praksa, transmisijski i transakcijski pristup učenju, predškolski odgoj, obrazovanje odgajatelja
(pedagogical theory and practice, transmission and transactional approaches to learning, preschool education, educators training)
Sažetak
Razmatrajući donos između pedagogijske teorije i pedagoške prakse postoji mogućnost njihovog sterotipnog promišljanja i procjenjivanja. Vrlo interesantna pojava na razini pedagoške prakse je njezina univerzalna percepcija koja je dominantno usmjerena na unificiranost i predvidljivost. Nerijetko se pedagogijskoj teoriji, s druge strane, pristupa kao "znanstvenijoj", složenijoj i značajnijnijoj u odnosu na pedagošku praksu. Stoga se potrebno više usmjeriti na profesionalnu (i osobnu) pripremu budućih praktičara (odgajatelja, učitelja, pedagoga i ostalih) kako bi bili u stanju preuzeti ključne uloge u trenutku implementacije teorije u područje pedagoške prakse, te kako bi se emancipirali i razvili u kompetentne profesionalce spremne na autonomno donošenje odluka. Priprema za budućnost znači pripremu profesionalca za nove društvene uvjete i izazove. «Priprema za nepoznato» je osnovna misija koju imaju svi oni koji su uključleni u inicijalno obrazovanje budućih odgajatelja ili u njihov kasniji profesionalni razvoj i cjeloživotno učen. Istraživanje i učenje su dva kompatibilna i nedjeljiva procesa stjecanja profesionalnih kompetencija koja bi trebala konačno definirati i prihvatiti i nerijetko pretjerano zatvorena akademska zajednica. Ukoliko ta otvorenost "teorije" (pod tim podrazumijevamom područje učenja i poučavanja na formalnoj visokoškolskoj razini) prema praksi ne postoji znači da praksi pristupamo automatski slijedeći unaprijed naučene korake ili principe (koji su generalni i teško prevedivi za praktičara s manjim iskustvom na polje ogojno – obrazovne prakse), a koji nerijetko nisu u suglasju sa složenim praktičnim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Šagud
(autor)