Pregled bibliografske jedinice broj: 492451
Upravljanje promjenama u obiteljskom poduzeću Viroplast d.o.o. u procesu generacijske tranzicije
Upravljanje promjenama u obiteljskom poduzeću Viroplast d.o.o. u procesu generacijske tranzicije, 2010., diplomski rad, diplomski, Veleučilište VERN - Specijalistički diplomski stručni studij Poduzetnički menadžment, Zagreb
CROSBI ID: 492451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje promjenama u obiteljskom poduzeću Viroplast d.o.o. u procesu generacijske tranzicije
(Change management in family business Viroplast d.o.o. in the process of generation transition)
Autori
Slavić, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Veleučilište VERN - Specijalistički diplomski stručni studij Poduzetnički menadžment
Mjesto
Zagreb
Datum
20.05
Godina
2010
Stranica
84
Mentor
Gregov, Zrinka
Ključne riječi
obiteljska poduzeća; upravljanje promjenama; tranzicija generacija
(family business; change management; generation transition)
Sažetak
U poduzeću Viroplast d.o.o. u kojem se planira provesti generacijska tranzicija postoji i strah od promjena koji se u odnosi na komuniciranje novog nasljednika i primjenu nove tehnologije poslovanja. Generacijska tranzicija neće utjecati samo na zaposlenike poduzeća, već i sve članove obitelji novog nasljednika. Stoga je svrha ovog specijalističkog diplomskog stručnog rada prikupiti sve potrebne informacije od zaposlenika i članova obitelji nasljednika kako bi nasljednik mogao sagledati kompletno sadašnje stanje i poziciju poduzeća te poduzeti potrebne korake u svrhu uspješnog provođenja i upravljanja promjenom. Cilj ovoga rada je također pomoći nasljedniku da uz suradnju stručnjaka i potporu osnivača poduzeća Viroplast d.o.o. napravi dobar plan i pripremu svih sudionika generacijske tranzicije kako bi se smanjio otpor prema promjeni. Nakon provedenog sekundarnog istraživanja koje se odnosi na proučavanje stručne literature, znanstvenih, diplomskih i magistarskih radova i članaka, provedeno je i primarno istraživanje koje obuhvaća dubinski intervju s osnivačem i anketni upitnik za zaposlenike poduzeća i sve članove obitelji nasljednika. Autor je osim proučavane literature, razmotrio i analizirao mnoge praktične primjere tranzicije generacija u drugim zemljama, jer je u Hrvatskoj pojam generacijske tranzicije još relativno novi pojam. Svaka promjena po svojoj prirodi izaziva otpore prilikom provođenja, što se pokazalo i u ovom slučaju. Izrađena je SWOT analiza poduzeća Viroplast d.o.o. čiji se rezultati u potpunosti poklapaju s rezultatima ostalih metoda istraživanja u radu. Rezultati istraživanja potvrđuju prvu i drugu hipotezu ovog specijalističkog diplomskog stručnog rada. Rezultati dokazuju da u poduzeću među zaposlenicima i članovima obitelji nasljednika postoji strah od promjena koje započinju procesom generacijske tranzicije. Pokretač promjena je novi nasljednik poduzeća, ali je ujedno i sam zahvaćen promjenom tj. sudjelovati će u promjenama zajedno s ostalim zaposlenicima i članovima obitelji. Nakon prikupljenog znanja i proučenih praktičnih primjera tranzicije generacija, nasljednik je definirao osnovne korake tranzicije i uz pomoć stručnjaka izradio plan za provođenje generacijske tranzicije u obiteljskom poduzeću Viroplast d.o.o.. Preduvjet za izradu kvalitetnog plana tranzicije bio je prikupiti sve potrebne informacije o poduzeću, zaposlenicima i članovima obitelji kako bi se plan mogao prilagoditi prema svim sudionicima tranzicije i na kraju postići pozitivan rezultat. Plan za provođenje generacijske tranzicije prezentiran je svim zaposlenicima i članovima obitelji nasljednika nakon čega su rezultati ponovljene ankete pokazali da je strah prema promjenama kod svih sudionka većim dijelom otklonjen i time smanjen otpor prema promjenama čime je dokazana i treća hipoteza. Stoga bi rezultati ovog istraživanja mogli poslužiti i drugim obiteljskim poduzećima da se što bolje pripreme za upravljanje promjenama u procesu generacijske tranzicije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Psihologija