Pregled bibliografske jedinice broj: 492361
Tragovi modernizma 1960-ih u novijem hrvatskom igranom filmu
Tragovi modernizma 1960-ih u novijem hrvatskom igranom filmu // Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XII. Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi. / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 420-429 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 492361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tragovi modernizma 1960-ih u novijem hrvatskom igranom filmu
(Traces of 1960s modernism in the contemporary croatian live-action films)
Autori
Gilić, Nikica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XII. Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi.
/ Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea - Split : Zagreb : Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 420-429
ISBN
978-953-163-344-4
Skup
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi.
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.10.2009. - 02.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
modernistički film; djela Lukasa Nole; film
(modernist films; films by Lukas Nola; film)
Sažetak
Hrvatski autorski modernistički film 1960-ih, s Vatroslavom Mimicom kao jednim od najboljih predstavnika, u novije je vrijeme našao nastavljače u relativno velikom broju filmskih opusa, a poetika jednog od najboljih novijih modernista, Lukasa Nole, po mnogim značajkama podsjeća upravo na Mimičinu poetiku. Asocijativnost, vizualna i zvučna dotjeranost, elementi alegoričnosti i slične značajke Nolinih filmova, nasuprot napomenama povjesničara hrvatskog filma Ive Škrabala, ukazuju da Mimičina poetika nije ostala zatvorena u svojoj epohi. K tome je zanimljivo da su modernisti obje epohe djelovali paralelno s autorima sasvim različitih poetika, kao što je Veljko Bulajić, redatelj čiji se populistički opus proteže od tzv. klasične epohe hrvatskog filma i epohe autorskog filma do suvremenosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Zbornik s međunarodnim uredništvom i međunarodnom recenzijom.
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0788 - Europski kontekst hrvatske književnosti (Pavlović, Cvijeta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikica Gilić
(autor)