Pregled bibliografske jedinice broj: 492347
Europska višejezičnost u nastavnom diskursu na hrvatskim sveučilištima
Europska višejezičnost u nastavnom diskursu na hrvatskim sveučilištima // 24. međunarodni znanstveni skup Proučavanje diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene : knjižica sažetaka = 24th international sympsium Discourse and dialogue studies between theory, research methods and application : book of abstract = XXIV., Internationales sympsium Diskurs-und Dialogforschungen zwischen Theorie, Methodik und Anwendung : Zusammenfassungen / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2010. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 492347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europska višejezičnost u nastavnom diskursu na hrvatskim sveučilištima
(European multilingualism in Croatian university teaching)
Autori
Rončević, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
24. međunarodni znanstveni skup Proučavanje diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene : knjižica sažetaka = 24th international sympsium Discourse and dialogue studies between theory, research methods and application : book of abstract = XXIV., Internationales sympsium Diskurs-und Dialogforschungen zwischen Theorie, Methodik und Anwendung : Zusammenfassungen
/ Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2010
ISBN
9789533140193
Skup
Međunarodni znanstveni skup Proučavanje diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (24 ; 2010)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
europska višejezičnost; internacionalizacija studija; jezična politika; nastavni diskurs; obrazovna politika; visokoškolski prostor; višejezični diskurs
(European multilingualism; internationalisation of university studies; language policy; discourse in teaching; education policy; higher education area; multilingual discourse)
Sažetak
U radu se tematizira europska višejezičnost u nastavnome diskursu na hrvatskim sveučilištima s obzirom na način njezina poimanja u hrvatskome visokoškolskom prostoru i provedbu u nastavnome diskursu. U raspravi o jedinstvenome europskom visokoškolskom prostoru iz pozicije obrazovne i jezične politike naglašava se objedinjujuća uloga višejezičnoga pristupa te se u radu propituje i važnost europske višejezičnosti za hrvatsko visoko školstvo. Pitanje primjene višejezičnoga diskursa u nastavi na hrvatskim sveučilištima u ovome je radu sagledano teorijski i empirijski: nakon određivanja pojma europske višejezičnosti te njegove važnosti za europski visokoškolski prostor i internacionalizaciju studija u Europi, na primjeru izvedbenih planova odabranih studijskih smjerova iz područja prirodnih, društvenih i humanističkih znanosti na trima domaćim sveučilištima analizirana je praktična primjena ovoga koncepta u sveučilišnom diskursu u Hrvatskoj. Analizom dobivenih podataka izvedeni su zaključci o tome u kojoj se mjeri može govoriti o višejezičnome nastavnom diskursu te je li prisutna svijest o njegovanju jezične raznolikosti u skladu s pozicijama obrazovne politike EU-a. Pojedinačni studiji međusobno su uspoređeni s obzirom na njihovu diskursnu usmjerenost na više ili na samo jedan strani jezik, odnosno samo na nacionalni, tj. hrvatski jezik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Filologija